از آداب و سنن مردم ترکیه در مراسم عید فطر چه می‌دانید؟

با نزدیک‌شدن روزهای پایانی ماه رمضان، مسلمانان جهان برای برگزاری جشن عید فطر آماده می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت المانیتور؛ مسلمانان جهان در پایان ماه رمضان جشن عید فطر را برگزار می کنند. ترکیه نیز در میان این کشورها قرار دارد و مراسم جشن عید را هرسال به شکلی باشکوه برگزار می کند. در حال حاضر اختلاف هایی در خصوص برگزاری عید فطر در ترکیه وجود دارد. اختلاف های این کشور به زمان برگزاری عید و حتی نام آن مربوط می شود.

ترکیه امسال مدت زمان عید را به 9 روز افزایش داده است. اولین روز برگزاری عید این کشور 5 ‍ژوئیه اعلام شده است. به علت قرار داشتن ماه رمضان بر اساس سال قمری و تغییر فصل برگزاری آن، پیش بینی در خصوص نوع و بسیاری از سنت های برگزاری آن کمی دشوار است.

با این حال بسیاری از سنت های قدیمی ترکیه در طول تاریخ ثابت باقی مانده است و در طول سال ها حفظ شده اند. اولین آن ها نظافت است. شهروندان ترکیه ای در روزهای قبل از عید فطر به نظافت خانه می پردازند. در روزهای بعد، شهروندان به خرید لباس و وسایل مورد نیازشان مشغول می شوند.

بعد از خرید و نظافت،‌ یکی از سنت های قدیمی بازدید از محل دفن درگذشتگان است. بسیاری از مردم در آخرین روز رمضان این سنت را به جا می آورند. این روز همچنین زمان توزیع زکات عید فطر محسوب می شود. زکات عید، بر اساس درآمد سالانه خانوار محاسبه می شود. پس از محاسبه میزان زکات عید، مبلغ و اجناس مشخص شده کنار گذاشته و آن ها را در میان نیازمندان توزیع می شود.

همانند بسیاری از اعیاد دیگر، عید فطر همراه با آماده سازی خوراک ها و غذاهای بسیار است. ترکیه ای ها با آماده سازی نهار و شام مفصل اعضای خانواده خود را دعوت کرده و در کنار یکدیگر عید را جشن می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار