ضرورت جلوه اسلام در در گفتار، رفتار و اعمال مسلمانان

یک مفسر قرآن گفت: اسلام نباید فقط در گفتار باشد، بلکه لازم است در رفتار و اعمال یک مسلمان دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ویژه برنامه های درس هایی از قرآن که از ساعت 22 با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ ءَامِنُوا کَمَا ءَامَنَ ٱلنَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ کَمَا ءَامَنَ ٱلسُّفَهَاءُ أَلَاإِنَّهُمْ هُمُ ٱلسُّفَهَاءُ وَلَکِن لَّا یَعْلَمُونَ، گفت: خدای متعال در آیات متعدد منافقان را تهدید کرده و این مهم به خاطر مصائبى است که منافقین بر سر اسلام و مسلمین آورده اند. چه مکرها که نکردند؟ و چه توطئه ها و دسیسه ها که علیه اسلام طرح ننمودند.

وی با بیان اینکه اسلام بیشترین ضربه را در داخل مدینه از منافقان خورده است، گفت: جریان نفاق در همان صدر اسلام تهدید داخلی برای اسلام بود، با گسترش اسلام، آرام آرام در ساختار جامعه اسلامی بیشتر رسوخ کرد و بر قدرت خود افزود و پیامبر نیز خطر منافقان را پیوسته به مسلمانان گوشزد می کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: این گونه افراد در ظاهر مسلمان ولی در باطن ضد اسلام بودند و در پنهانی علیه اسلام فتنه ایجاد می کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون برخی به زبان هم که شده به اسلام و قیامت ایمان دارند، اما در عمل به هیچ یک از تعهدات اسلام پایبند نیستند، اظهار کرد: همان طور که منافقان در صدر اسلام به دنبال تخریب چهره پیامبر(ص) و مسلمانان بودند اکنون نیز تضعیف رهبری، تضعیف مکتب انقلاب و تضعیف امت هدف منافقان به شمار می رود.

وی با اشاره به خطر جنگ نرم دشمن و منافقان، ابراز کرد: بی حجابی یکی از ابزارهای جنگ نرم است و زن مسلمان وظیفه دارد با رعایت دستور اسلام، دشمن را مایوس کند.

انتهای پیام//


برچسب ها: اسلام ، جلوه ، ملسمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.