انتشار 341 مقاله هوا و فضا در کشور

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:با انتشار 341 مقاله هوا فضا در کشور ، ایران را در رتبه یازدهم رده بندی علمی قرارداد.

 پرویز کرمی ، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رتبه کشور در زمینه تولید محصولات علمی اظهار داشت:  آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه بندی سایماگو که از سازمان های رسمی رتبه بندی کشورهای دنیا محسوب می شود ، از ارتقاء رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی هوافضا در سال 2015 خبر می دهد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان  در خصوص رتبه کشورمان در علم هوا و فضا گفت: ایران در سال 2015 بالاتر از کشورهای صاحب نظری چون  اسپانیا، هلند، برزیل، سوئیس، مکزیک و اوکراین در رتبه یازدهم تولیدات علمی رشته مهندسی هوافضا قرار گرفته که از این بابت ما از پیشرفت قابل توجهی برخوردار هستیم.

کرمی یادآور شد : کشور ایران با انتشار 341 مقاله و تعداد 101 ارجاع در حوزه مهندسی هوافضا جایگاه اول علمی خاورمیانه و یازدهم جهان را به خود اختصاص داده ،که  این در حالی است که ایران در سال 2014 در رتبه 14 و  حتی پایین تر از کشورهای اسپانیا و هلند قرار داشت.

وی عنوان کرد:  امید است که این رشد علمی منجر به توسعه فناوری ها و صنعت هوافضای و هوانوردی کشور شده و با ورود بیشتر دانشگاهیان در این زمینه سطح بار علمی کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار