اهواز؛

قاچاق بودن گوشی های موجود در بازار دزفول

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول از قاچاق بودن بیش از 70 درصد گوشی های تلفن همراه موجود در بازار این شهرستان و همچنین تقلبی بودن برخی گوشی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نصرالله جایمند گفت: با توجه به وجود کالای قاچاق در بازار دولت طرح ساماندهی کالاهای قاچاق را در دستور کار قرار داد که در سال گذشته ساماندهی کالاهای آرایشی بهداشتی،تجهیزات پزشکی و سیگار در استان خوزستان و شهرستان دزفول اجرا شد به گونه ای که در بازرسی هایی که امسال انجام شده موردی از قاچاق تجهیزات پزشکی در این شهرستان مشاهده نشد.

وی افزود:در حال حاضر نیز طرح ساماندهی پوشاک و تلفن همراه در بازار دزفول در حال اجرا می باشد و شرکت هایی که مجاز به واردات گوشی تلفن همراه هستند اعلام خواهند شد و ورود کالاهایی غیر از شرکت های موردنظر غیرقانونی خواهد بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول در خصوص واحدهای عرضه کننده بذر و سم غیرمجاز نیز بیان داشت: 178 واحد صنفی متخلف عرضه کننده سم و کود کشاورزی در دزفول وجود دارد که یا فاقد پروانه کسب هستند ویا پروانه بذر و غلات دارند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این خصوص برای 55 واحد عرضه کود و سم غیرمجاز اخطاریه صادر شده و چهار واحد متخلف نیز پلمب شدند.

جایمند اظهار کرد: فروش متادون وترامادون در مغازه ها و عطاری ها خلاف قانون می باشد و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت دزفول همچنین در خصوص احتکار برخی کالاها اذعان داشت: اگر کالای ضبط شده کمتر از 10 میلیون ریال ارزش داشته باشد فقط ضبط می شود ولی اگر بیش از 10 میلیون ریال ارزش داشته باشد علاوه بر ضبط کالا فرد متخلف باید تا 3 برابر قیمت آن کالا را نیز به عنوان جریمه پرداخت کند ضمن اینکه برخی کالاهای قاچاق مجازات حبس و شلاق نیز دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا از ظرفیت ائمه جماعت مساجد شهرستان دزفول نیز استفاده می شود تا در مساجد شهرها و روستاها نسبت به این پدیده مخل اقتصادی به شهروندان هشدار دهند.

نصرالله جایمند اظهار داشت: برای عطاری های سطح شهر نیز دوره آموزشی در روز 22 تیرماه در بیمارستان افشار دزفول در نظر گرفته شده است ضمن اینکه هر فردی که خواستار کسب پروانه یا تمدید داشته باشد باید 20 ساعت دوره آموزشی را بگذراند که در این دوره آموزش های لازم در این خصوص ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.