کواکبیان طی تذکری:

بحث بازگشت اموال و مجازات متخلفان فیش‌های حقوقی باید مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم تهران گفت: بحث مجازات، بازگشت اموال و جامعه‌نگری باید در مورد فیش‌های حقوقی مورد توجه قرار گیرد.

بحث بازگشت اموال و مجازات متخلفان فیش‌های حقوقی باید مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار  مجلس   گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر طی اخطاری بر اساس اصل 54 در صحن علنی امروز سه‌شنبه 15 تیر ماه خطاب به رئیس مجلس گفت: این اخطار به وظیفه مجلس برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: شاید ضرورت داشته است که این کمیته برای بررسی فیش‌های حقوقی به دستور شما تشکیل شد.

کواکبیان تأکید کرد: موضوع فیش‌های حقوقی آن قدر مهم است که شامل هیچگونه جناح و یا قوای خاصی نمی‌شود و این امر شامل تمام قوا، لشکری، کشوری و همه دستگاه‌ها و نهادها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در برخی گزارش‌ها دیدیم که بحث فیش‌های حقوقی که تصویب شده و آقایان می‌گرفتند مهر و امضای دیوان محاسبات خورده بود.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت:‌ ما چنین موضوعی را ندیدیم که در این تخلفات دیوان محاسبات حضور داشته باشد زیرا اصولا جایگاهش اینجا نیست.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات پس از خرج نظارت می‌کند و آنجایی که شما می‌گویید ذی حساب است و در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌گیرد.

لاریجانی تأکید کرد: ‌موضوعاتی که بحث شد اینکه چرا ما شبکه ذی‌حساب از وزارت اقتصاد و دارایی داریم جلوی این تخلفات گرفته نشده است و دیوان محاسبات نیز تنها گزارش تفریق بودجه را ارائه می‌کند.

کواکبیان در ادامه بیان داشت: بحث مجازات و بازگشت اموال به بیت‌المال و جامعه‌نگری در گزارش مرکز پژوهش‌ها دیده نشد.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها بسیاری از مدیران و مسئولان خدوم زیر سوال رفتند، بعضا فرزندان مسئولان که برای تحصیل به خارج می‌روند نیز همچنین شامل این موارد شدند.

نماینده تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلام شهر خاطرنشان کرد:‌ معتقدم مجلس باید به بلندگوی ملت تبدیل شده و طرحی را برای حل ریشه‌ای این موضوع مطرح کند.

لاریجانی در پایان در پاسخ به وی گفت:‌ این طرح را کامل کنید و در کمیسیون‌ها مطرح کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار