شهرکرد؛

میزان زکات فطره مردم چهارمحال و بختیاری اعلام شد

میزان زکات فطره مردم چهارمحال و بختیاری، از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، حدود 6 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آستانه عید سعید فطر، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، میزان زکات فطره مردم استان را اعلام کرد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام گفت: هر مؤمن مکلفی برای خودش و تمام آن‌هایی که نان خور او هستند، سه کیلوگرم گندم، جو و یا امثال این ها باید به فقیر بپردازد و البته می‌تواند وجه آن را محاسبه کند که در استان حدود 6 هزار تومان ـ یک حد متوسطی برای این که کاملاً ادای وظیفه شده باشد ـ برای هر نفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهتر است هر فردی قبل از نماز عید فطر، زکات فطره را برای خود و کسانی که در ایام سال نان خور او هستند کنار بگذارد و پرداخت کند که طبق نظر برخی از فقها اگر کسی در همان شب عید فطر هم نان خور فرد محسوب شد، زکات فطره‌اش بر او واجب می شود.

نکونام با بیان اینکه بسیاری از مراجع احتیاط واجب می‌کنند که زکات فطره حتماً به فقیر داده شود ادامه داد: زکات فطره را انسان خودش به فقرا بدهد.

وی افزود: اگر فردی در میان ارحام انسان که واجب النفقه نیستند فقیر است، اولویت دارد که حتماً زکات فطره‌ را به او برساند. حتی اگر قبل از نماز نمی‌تواند، کنار بگذارد و بعد از نماز و روز عید به او برساند اما مراقب باشد که در اولین فرصت این وظیفه انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: البته اگر خودش فقیری را سراغ ندارد، می‌تواند به دستگاهی مانند کمیته امداد، بهزیستی و موسسه خیریه‌ای که مطمئن است که وظیفه را به درستی ادا می‌کند، و همچنین حاکم شرع، ولی‌فقیه و یا نماینده ولی‌فقیه وکالت بدهد که این زکات را به اهلش برسانند.

نکونام همچنین بر اهمیت توجه مؤمنین به شرکت در نماز عید فطر تأکید کرد.

انتهای پیام/ض

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار