رحمانی پناه مطرح کرد:

فریز شدن منطقه 6به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران و انرژی هسته ای

دبیر دبیران شورا یاری منطقه 6گفت :دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته ای مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

فریز شدن منطقه 6به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران و انرژی هسته ایبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی پناه دبیر دبیران شورا یاری منطقه 6 شهرداری تهران با حضور در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر در رابطه با مشکلات و معضلات موجود در منطقه 6اظهارداشت: منطقه 6دارای 2144هزار هکتار مساحت و 14محله  و با 14شورایار اداره می شود.

وی افزود: منطقه 6به لحاظ مشکلاتی که دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته ای ایجاد کرده  به یک منطقه فریز شده تبدیل شده است .

دبیر دبیران شورا یاری منطقه 6 گفت:  طرح توسعه شهرداری دانشگاه تهران از زمانی که ابلاغ شده بخشی از واحد های مسکونی اطراف دانشگاه را دچار مشکل کرده است.

رحمانی پناه تصریح کرد: واحد هایی که توسط دانشگاه تهران تملک شده است بخشی به صورت غیر قانونی به واحد های تجاری تبدیل شده و برخی رها شده است.

وی افزود: واحدهایی هم که دانشگاه تهران تملک نکرده است مالکان ممنوعیت بازسازی و نقل و انتقال دارند و این باعث شده است که اگر زلزه ای 4ریشتری در تهران رخ دهد حادثه ناگواری اتفاق می افتد.

دبیر دبیران شورا یاری منطقه 6 ادامه داد: معمولا هر طرحی 18ماه وقت دارد که به سرانجام برسد اما دانشگاه تهران و سازمان انرژی هسته ای این طرح را 36سال معطل نگه داشته است.

رحمانی پناه گفت: منطقه 6به لحاظ اینکه در محدوده ی انتهایی ورود به طرح ترافیک قرار دارد سبب شده که کوچه های این منطقه به پارکینگ  تبدیل شود و در صورت بروز حادثه ای خودرو های امدادی نتوانند در کوچه ها تردد کنند.

وی بیان داشت: این منطقه دارای 240هزار نفر جمعیت ثابت و 1میلیون و نیم جمعیت شناور است و دارای 13درصد جمعیت بالای 65سال است در صورتی که کل تهران دارای 7/5درصد جمعیت سالخورده است به همین لحاظ پیشنهاد می شود در منطقه یک پارک ویژه سالمندان احداث شود.

*وزیر علوم به شورا دعوت شود

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و شهر سازی در رابطه با مشکلات منطقه 6گفت: پیشنهاد می شود برای حل مشکلاتی که دانشگاه تهران ایجاد کرده است از وزیر علوم به شورا دعوت شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: منطقه 6 در حال تبدیل شدن به منطقه  12است زیرا از ساعت 4بعد از ظهر به دلیل اینکه منطقه از مسکونی به تجاری تبدیل  شده است نا امن می شود.

 انصاری عضو شورای شهر تهران گفت: فضاهای تملک شده دانشگاه تهران به پارکینگ تبدیل شده است که پیشنهاد می شود به فضای سبز تبدیل شود.

حقانی عضو کمیسیون بهداشت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مسائل منطقه را شهردار و شورایاران بهتر اطلاع دارند و اگر ما شورایاران را ریشه شورا می دانیم اعتقاد دارم فرصت 10 دقیقه ای برای بیان مشکلات کافی نیست.

طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: نکته اول یک ساختمانی در محله نظامی گنجوی وجود دارد که به نام ورزشگاه می باشد اما بلاتکلیف باقی مانده است.

وی افزود: دغدغه عمومی که در شورا یاری ها وجود دارد یکی بحث امنیت در محلات است که تشکیل کمیته امنیت عمومی در شهر تهران است و باعث افزایش ضریب امنیت محلات شهر تهران می شود.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در ادامه جلسه بیان داشت: منطقه 6پیشانی فرهنگی و پایتخت ،پایتخت کشور است.

وی افزود: طی 2 سال گذشته سرانه های منطقه را 2 برابر کردیم و امسال 20هزار متر مربع به مساحت ها افزوده می شود.

شهردار منطقه 6 گفت: در حوزه شهر سازی توجه شده و از تک پلاک ها جلوگیری شده و مرکز مدرن شهر تهران و به اقلیت های مذهبی توجه شده است و برای اولین بار خیابان هایی به نام اقلیت های مذهبی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۵ تير ۱۳۹۵
واقعا طرح مسخره ای است باید دانشگاه تهران رو ببرن بیرون شهر نه تو قلب شهر