بسکتبال ایران یک سانتی متر نزدیکتر از مکزیک به ریو 2016

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه دیدار های انتخابی المپیک امشب به مصاف تیم ملی مکزیک می رود.

بسکتبال ایران یک سانتی متر نزدیکتر از مکزیک به ریو 2016به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران این دیدار دومین بازی بسکتبالیست های ایران در راه انتخابی المپیک است و با پیروزی احتمالی در این دیدار شانس المپیک یک برای دیگر برای ایران زنده خواهد شد.

(تحلیل دیدار ایران و مکزیک به قلم عرشیا کارشناس و گزارشگر بسکتبال)

بازیکنان تیم ملی مکزیک با میانگین قدی97/1 و یک سانتی متر کوتاهتر از بازیکنان ما قرار دارند و میانگین سنی آنها 28 سال و میانگین سنی تیم ملی ایران 26 سال است.

«ایوان کوتیرز» باز‌یکن تیم شار‌لوت گارد تیم بسکتبال مکزیک و باز‌یکنی در NBA است و «برادر» 2/06 سانتیمتری در پست سنتر عضو تیم بوکا‌جونیورز آرژانتین است.

 همچنین« کو‌روز» در باشگاهها‌ی دسته یک لتو‌نی و «استو‌ل» گارد باشگا‌ههای دست اول روسیه می باشد وحضور7 بار در المپیک و کسب مدال برنز در سال 1936 و همچنین حضور 5 بار در جام جهانی و عدم کسب مدال کارنامه نسبتا خوبی در مسابقات به جای گذاشته‌اند.

در بازی امشب هر تیمبتواند از موقعیت‌های خود استفاده کند می تواند برنده این بازی باشد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

با توجه به پیروزی پر امتیاز ایتالیا در مقابل تونس و بازی حساس کرو‌اسی و ایتالیا در بازی امروز برنده بازی ایران و مکزیک می‌تواند یک بار دیگر شانس بسکتبال ایران را برای رسیدن به المپیک افزایش دهد.

اگر چه برنده بازی ایتالیا و کرو‌اسی به عنوان تیم اول گروه مقابل حریف بسیار قدرتمندی برای یکی از تیم‌های ایران ومکزیک در مرحله نیمه‌نهایی است.

در بازی دیشب مقابل یونان عملکرد نسبتا خوبی داشتیم اما با توجه به سابقه یونان در بسکتبال و بازیکنان جوان ایران نباید توقع داشت که بر این تیم پیروز شویم و این دیدار تجربه خوبی برای بازیکنان ما بود تا در دیدار با مکزیک از این موضوع بهره ببرند. 

تفاوت تیم یونان و ایران بسیار زیاد است چه در تشکیلات و امکانات و چه در اهمیت دادن به ورزش بسکتبال به عنوان ورزش مهم کشور یونان است.

یونان چندین بار میزبان بازی‌های المپیک بوده و چندین دوره در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته است و مقامهای قابل توجهی بدست آورده است و بررسی عملکرد بازیککنان ایران نشان می دهد که بسکتبال در یونان و ایران با 2 دیدگاه متفتوت انجام می پذیرد.

•عملکرد بازیکنان در بازی با یونان

حسن زاده با 19 دقیقه 2 امتیاز

سا‌هاکیان 30 دقیقه 13 امتیاز

کاظمی29 دقیقه 12 امتیاز

زنگنه 14 دقیقه 3 امتیاز

جمشیدی 26 دقیقه 3امتیاز

ضمن اینکه صدیقی و د‌ورقی با 11 دقیقه حضور در میدان بدون کسب امتیاز

دیدار ایران و مکزیک امشب ساعت 21 در ایتالیا برگزار می شود و برنده این بازی شانس حضور خود در مرحله نیمه نهایی را امتحان خواهد کرد .


انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۵
man nazari nadadam ghablan
lotfan email man ra az liste toon kharej konid,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۵
با سلام، بسکتبال ایران میتوانست مستقیم به المپیک ریو راه پیدا کند؟
بسکتبال ایران تقاص قهرمان نشدنش در چانگشا و عدم راهیابی مستقیم به المپیک را در تورنومنت های گزینشی المپیک داد.
مجید ارشیا از کارشناسان و گزارشگران بی غرض در ورزش بسکتبال هستند.
امیدواریم برای سومین بار بتونیم به المپیک در سال 2020راه پیدا کنیم و سهمیه جام جهانی 2019 رو هم در چین درنوردیم...
با آرزوی موفقیت بیشتر بسکتبال ایران در آینده نزدیک...
آخرین اخبار