مدیر دایملر آلمان: ایران، بازار فروش مهمی برای ما محسوب می شود

مدیر شرکت خودروسازی دایملر آلمان گفت: بازار ایران، بازار مهمی برای عرضه و تولید محصولات ما محسوب می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله «منجر مگزین» آلمان در خصوص تجارت شرکت دایملر با ایران با ولفگانگ برنهارد، رئیس این شرکت گفتگو کرد.

برنهارد که از سال 2013 میلادی شرکت کامیون سازی و قطعات یدکی اتوبوس دایملر را هدایت می کند در این باره اظهار داشت: ایران در عرضه خودروهای سنگین، توان تبدیل شدن به بازار ترکیه را دارد.

خبرنگار این نشریه آلمانی پرسید: از آغاز سال جاری میلادی شما یکی از نخستین شرکت‌های بزرگ آلمانی بودید که با طرف ایرانی یادداشت تفاهمی در خصوص توسعه تولید کامیون امضاء کردید. آیا شما می خواهید با ایران در قالب سرمایه گذاری مشترک کار کنید؟ وی در پاسخ گفت: هم اکنون برای مدل «فوسو» ی خود که به ویژه در زمینه تولید کامیون‌های سبک فعال است قراردادهایی را با شرکت «ماموت» ایران منعقد کرده ایم.

وی افزود: قرار است امسال نخستین محموله های تحویلی خود را راهی ایران کنیم. برای تحویل کامیون‌های مرسدس خود نیز با گروه ایران خودرو همچنان در مذاکره ایم. طرف ایرانی بسیار علاقمند است که قراردادها را به نتیجه برساند. وی ادامه داد: در بدو امر، تحویل کامل این خودروها به ایران را در دستور کار خود داریم.

وی تاکید کرد: البته در نظر داریم قطعات تولید شده در محل را نیز جایگزین کامیونهای کاملا مونتاژ شده کنیم. این قطعات از موتور تا گیربکس و محورهای خودرو را دربر می گیرند. برخلاف انتظارات، ایران هنوز به بازارهای مالی متصل نشده است تا به سرعت بتواند اقتصادش را به حرکت بیندازد.

برنهارد گفت: به نظرم ایران در بلند مدت این ظرفیت را دارد که در حوزه وسایل نقلیه همگانی همانند ترکیه به بازار بزرگی تبدیل شود. ایران برای ما یک بازار فروش نسبتا بزرگ محسوب می شود. ما ریشه ها و تاریخ طولانی و گذشته بزرگی در ایران داریم. با این حال بازار ایران موجب نمی شود دست از چینی ها برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
ما پولو بهشون میدیدم چه با FATF چه بدون FATF
پس چه بهتر که اطلاعات مردمو ندن به FATF
آخرین اخبار