عباس غزالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف ساخت «رویای نیمه‌شب» تشویق و ترویج کتابخوانی است

ساختن فیلم براساس رمان و فعالیت چهره‌های هنری در این حوزه‌ها بر ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه بسیار تأثیرگذار است.

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ایفای نقش درفیلم «رویای نیمه‌شب» گفت: دلیل اصلی پذیرفتن بازی در این فیلم, علاوه بر مضمون دراماتیک و جذاب آن، هدف بزرگ ساخت آن بود. هدف این ساخت ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به‌خصوص قشر نوجوان و جوان به مطالعه است.

وی افزود: من برای ارتقای آمار کتابخوانی این پیشنهاد را پذیرفتم و اول به خودم و بعد به نوجوانان و جوانان می‌گویم که حتما مطالعه کنند. به نظرم رسانه در این امر بسیار تأثیرگذار است. بعد از ساخت فیلم براساس رمان «دخترشینا»، ساخت فیلم «رویای نیمه‌شب» اتفاق خوبی بود.

غزالی در خصوص عوامل فیلم «رویای نیمه‌شب» اظهار داشت: این کار با عوامل حرفه‌ای کار کردند و برایشان کیفیت کار مهم بود نه حجم و کمیت آن. این‌کار در حد یک پروژه حرفه‌ای سینمایی ساخته شده است.

این بازیگر سینما در ادامه بیان کرد: در این کار با دو گریم متفاوت بازی کردم که یکی مربوط به زمان حال است و دیگری در زمان صدر اسلام و قصه تاریخی آن. من هم راوی فیلم هستم هم نقش اصلی در بطن داستان را دارم. اول یک کتاب از مترو خریداری می‌کنم و بعد در مسیر این کتاب را می‌خوانم. در موقعیتی راوی داخل داستان می‌شود و خود را در لباس و کاراکتر جواهرفروش می‌بیند. نقش دیگرم کاراکتر یک جوان جواهر فروش است که عاشق یک دختر شیعه می‌شود و درراه رسیدن به او با موانعی مواجه می‌شود و سرانجام با حمایت و کمک امام آن عصر به آرزویش می‌رسد، به نظرم این دو گریم و دو نقش چالش خوبی برای من بود.

غزالی با اشاره به نقش و تأثیر چهره‌های شناخته شده جامعه در ترویج کتابخوانی گفت: افراد چهره به دلیل وجهه‌ای که در جامعه دارند، انگشت‌ها به سمت آن‌ها روانه است و الگو برداری از آن‌ها بسیار است و به همین دلیل می‌توانند موثر باشند. اما فقط هنرمندان یا افراد چهره نیستند نقش دارند، هر شهروندی در هر جایگاهی می‌تواند موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد:می‌توان به کودکان و نوجوانان به‌جای هدایای دیگر کتاب مناسب سنشان را هدیه بدهیم تا این فرهنگ جا بیفتد. هر فردی می‌تواند در ترویج کتابخوانی موثر باشد و کاری از دستش بر می‌آید نباید کوتاهی کند. من به‌عنوان یک عضو از جامعه هنر از این اقدام استقبال می‌کنم و اگر باز هم این اتفاق بیفتند و از من بخواهند حتما در فیلمی که ترغیب‌کننده کتابخوانی باشد، بازی می‌کنم.






انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.