آغاز فصل سوم «سفید» از اول مرداد/ پخش روتین «دوباره نگاه کن» بعد از ماه رمضان

سری سوم برنامه «سفید» از ابتدای ماه مرداد با تغییرات ظاهری و محتوایی به روی آنتن شبکه آموزش می رود.

سعید بشیری تهیه کننده برنامه «سفید» در خصوص تغییرات فصل جدید این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: از اول ماه مرداد سری سوم «سفید» آغاز می شود. هم اکنون در حال طراحی دکور هستیم. کار طراحی دکور با شاهرخ جعفری است. وی سابقه طراحی دکور برنامه هایی مانند «دو قدم مانده به صبح»، «هزار راه نرفته» و ... را در کارنامه کاری خود دارد. 

وی افزود: دکوری که برای برنامه در نظر می گیریم، پرتابل (متحرک) است، آن هم به چند دلیل، یکی اینکه با کمبود استودیو روبرو هستیم. بنابراین هرشب دکور جمع و روز بعد دوباره نصب می شود. باید در نظر داشت که اینگونه کار کردن به کار لطمه می زند. البته با کمبود بودجه نیز مواجه هستیم که امیدوارم این موضوع نیز برطرف شود.

بشیری اظهار داشت: در بخش تولیدی برنامه، گزارش و آیتم های جدیدی داریم که ضبط آنها از هفته آینده آغاز می شود.

تهیه کننده «سفید» تصریح کرد: «شب زبان فارسی» از بخش هایی است که در سری سوم به برنامه اضافه خواهد شد که به احتمال زیاد پنجشنبه شب ها این بخش، پخش شود. در این بخش به بحث آسیب شناسی زبان فارسی که ضرورت زیادی هم دارد، می پردازیم. ادبیات شفاهی مردم در طول زندگی روزمره، به طور ناخواسته ای در حال تغییر است.
 
وی ادامه داد: ورود و استفاده از فضای مجازی به هیچ وجه کار بدی نیست، اما یکی از تغییرات نادرست زبان فارسی به دلیل نوشتن های غلط در فضاهای مجازی است. از آنجا که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، مدیر شبکه و مدیر گروه استقبال خوبی کردند و این امر باعث شد تا یک شب دیگر به برنامه افزوده شود.

سعید بشیری در پایان از ادامه پخش برنامه «دوباره نگاه کن» خبر داد و گفت: این برنامه در روزهای ماه رمضان، در 30 قسمت تولید شد. موضوع این برنامه قصص قرآنی با شیوه های روایتی زیبا بود که بعد از ماه رمضان هفته ای یک شب، جمعه ها به روی آنتن شبکه آموزش می رود.

گفتنی است؛ اجرای برنامه به عهده سعید اسلام‌زاده است که سال‌ها سابقه حضور در برنامه‌های فرهنگی رادیو را دارد. همچنین هر شب یک کارشناس و مجری در هر رشته در خصوص موضوع برنامه صحبت می‌کنند.   

برنامه «سفید» برنامه‌ای شبانه است که ساعت 23 از شبکه آموزش به صورت زنده پخش می‌شود. سعید بشیری و داوود آجرلو تهیه‌کنندگی مشترک این برنامه را بر عهده دارند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار