کارگاهی آموزشی برای نمایه سازی بین المللی نشریات معتبر علمی کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم از جزئیات کارگاه آموزشی نمایه سازی بین المللی نشریات معتبر علمی کشور خبر داد.

محسن شریفی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در راستای ارتقای کیفی نشریات علمی کشور، کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم به منظور ایجاد زمینه حضور هرچه بیشتر نشریات معتبر علمی در نمایه‌های بین المللی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای این نشریات کرده است.

وی باتوجه به اهمیت حضور هرچه بیشترنشریات علمی معتبر کشور افزود: ، کمیسیون نشریات با ایجاد واحد جدیدی در کمیسیون با عنوان واحد نمایه سازی بین المللی نشریات علمی معتبر گامهای اولیه در این خصوص را برداشته است.

شریفی اظهار داشت: در این واحد با استفاده از استادان برجسته که تجربه کافی در زمینه نمایه سازی نشریات علمی را دارا هستن شروع به شناسایی شاخص های اساسی نمایه سازی مورد نظر پایگاههای معتبر همچون web of science کرده و بعد از قطعی کردن شاخص ها نسبت به ارزیابی نشریات داخلی اقدام می کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی گفت: از دیگر اقدامات این واحد، برگزاری کارگاههای آموزشی برای سردبیران و مدیران داخلی نشریات است که آنها به دو طریق متمرکز و در محل وزارت علوم و برگزاری جلسات تخصصی برای سردبیران در محل خود دانشگاههای صاحب امتیاز در حال انجام است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر پتانسیل نشریات انگلیسی زبان، برای حضور در نمایه‌های بین المللی معتبر بالاتر است، برای حضور در این کارگاههای آموزشی از این نشریات دعوت می شود که تعداد آنها در حال حاضر 170نشریه است.

شریفی یادآور شد: در مراحل بعدی نشریات فارسی که از نظر محتوایی و رعایت استانداردهای عمومی نشریات در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند در این کارگاهها حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار