واشینگتن پست اعلام کرد:

اثبات "تجاوز جنسی" در آلمان ساده‌تر می‌شود

دولت آلمان مصمم است با تغییر قوانین موجود، جرایم جنسی را در این کشور کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، اعضای پارلمان آلمان امروز پنجشنبه لایحه‌ای را مورد بررسی قرار دادند که در صورت تصویب، امکان پیگیری حقوقی جرایم جنسی در این کشور را از سوی قربانیان این جرایم آسان‌تر خواهد کرد.

طبق قوانین جاری آلمان، قربانیان جرایم جنسی برای اثبات اتهام تجاوز به عنف یا سایر اشکال آزار جنسی باید مقاومت فیزیکی خود در برابر متجاوزان را به دادگاه اثبات کنند. اما بر اساس لایحه جدید، محرز شدن "پاسخ منفی" آنها به درخواست غیراخلاقی متجاوزان - بدون نیاز به مقاومت فیزیکی - برای اثبات جرم کافی خواهد بود. 

مانولا شوایسگ – وزیر زنان آلمان - می‌گوید در گذشته در موارد زیادی با وجود تجاوز به زنان، امکان اثبات جرم و مجازات متجاوزان وجود نداشت؛ اما درصورت تصویب لایحه جدید، قربانیان جرایم جنسی با امیدواری بیشتری برای پیگیری حقوقی پرونده خود به دادگاه مراجعه خواهند کرد.

با توجه به اینکه دولت آلمان اکثریت مطلق پارلمان را در اختیار دارد، انتظار می‌رود این لایحه به زودی با حمایت اعضای پارلمان به تصویب برسد. طبق گزارشها، نمایندگان احزاب مخالف دولت نیز از این لایحه حمایت کرده‌اند.

گروه‌های مدافع حقوق زنان در آلمان معتقدند قوانین حقوقی این کشور برای مقابله با جرایم جنسی بسیار عقب‌تر از کشورهایی است که در آنها "پاسخ منفی" قربانی برای اثبات اجباری بودن تجاوز جنسی کافی است و همین مسئله، پیگیری حقوقی جرایم جنسی را از سوی قربانیان این جرایم دشوار کرده است.

طبق آمار وزارت دادگستری آلمان، در حال حاضر به دلیل قوانین دست و پا گیر این کشور، از هر 10 مورد تجاوز تنها یک مورد به محاکم قضایی گزارش شده و از این تعداد پرونده تجاوز نیز تنها 8 درصد آنها به محکومیت مجرمان ختم می‌شود.


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
خیلی از این خبر ناراحتم . چون به نظرم تجاوز باید خیلی بی اهمیت باشه.
آخرین اخبار