حمیدرضا مهنانی گفت: معتقدم نمایش «ترنسمیترها» قابلیت دیده شدن را دارد اما آنقدر شرایط سالن‌ها سخت شده که نتوانستم سالنی برای اجرا پیدا کنم.

حمیدرضا مهنانی کارگردان نمایش «ترنسمیترها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ضمن اشاره به عنوان نمایش در خصوص موضوع نمایش خود گفت: «ترنسمیترها» یک نوع ترشح مغزی است و کلیت کار هم به همین موضوع اشاره دارد. رفتارهایی چون ریسک ، اعتماد به نفس از این ترشحات مغزی نشات می‌گیرد که اگر هر شخصی به آنها توجه کند در زندگی‌اش کمترین صدمه و بیشترین سود را خواهد برد.

وی ادامه داد: قصه به نوعی هم بیانگر معضلات اجتماعی است که به صورت رئال اجرا خواهد شد البته بخشی از ابتدا و انتهای نمایش سورئال و علمی اجرا می‌شود و لایه‌هایی از طنز تلخ هم در این اثر وجود دارد.

مهنانی تصریح کرد: فضای این نمایشنامه روایت‌گر داستان سه نفر است که از دانش خوبی برخوردارند اما وضعیت زندگی‌شان به لحاظ مادی چندان مناسب نیست. مسئله‌ای که شاید در نگاه اول به نظر کلیشه به نظر برسد. چندبار با یکی از دوستان مشاورم در این رابطه صحبت کردم، در یکی از جلسات بحثی پیرامون این موضوع به وجود آمد مسئله علمی «ترنسمیتر» مطرح و برایم جالب بود. البته بسیار دشوار بود که بخواهم این مسئله علمی را با این موضوع ارتباط دهم و آن را دراماتیک کنم و این روند نیازمند پژوهش بسیار بود.

وی افزود: تعداد اجراهای محدود و سه اجرا بودن سالن انتظامی هم مسئولان و هم گروه‌های نمایشی را آزار می‌دهد. ما نمی‌خواهیم تنها با 18 اجرا پرونده نمایش «ترنسمیترها» بسته شود. معتقدم این نمایش قابلیت ادامه دادن و دیده شدن را دارد. در این چند روزی که اجرا رفتیم خوشبختانه بازخوردها خیلی خوب بوده حتی من در پی اجرای دیگر بعد از پایان این اجرا هستم اما آنقدر شرایط سالنها سخت شده که نتوانستم سالنی برای اجرا پیدا کنم. متاسفانه معیار سالنها بازیگر چهره شده و کیفیت اثر برایشان اهمیت ندارد.

گفتنی است؛ نمایش «ترنسمیترها» نوشته و کار حمیدرضا مهنانیتا 30 تیرماه ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا خواهد داشت و سعید سالمی، شیده بیگ، حمیدرضا مهنانی بازیگران این نمایش‌ هستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار