ادعای عجیب درباره میوه‌های قاچاق

رئیس ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز گفت: میوه‌هایی که با عنوان ترانزیت به کشورهای همسایه از گمرک ترخیص می شود، در داخل کشور تخلیه و با جایگزینی میوه ایرانی از کشور خارج می‌شود.

ادعای عجیب درباره میوه‌های قاچاقبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله حقیقی در مورد علت ورود فراوان میوه‌ قاچاق علی رغم فساد پذیری آن اظهار داشت: سال گذشته کشفیاتی در مورد چند محموله میوه قاچاق در اصفهان داشتیم که مشخص شد این میوه‌ها از پایانه بندر شهید رجایی تحت عنوان میوه ترانزیت به مقصد عراق و شلمچه میوه وارد کشور شده و در اصفهان تخلیه شده است.
 
وی با اشاره به اطلاعات گمرک در مورد نحوه ترخیص چنین میوه‌هایی تصریح کرد: میوه را با عنوان میوه ترانزیت وارد کرده اند که میوه ممنوع و غیرممنوعه هم برای کالای ترانزیتی که به کشور دیگر قرار است حمل شود، منعی ندارد. همین بار میوه در اصفهان تخلیه و میوه ارزان قیمت ایرانی به بار اضافه کرده و وقتی از مرز شلمچه بیرون می‌رود، از نظر نوع کالا و وزن همان است.
 
به گفته رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آنهایی که در حوزه قاچاق فعالیت می‌کنند، از هر شگردی استفاده می‌کنند و نتیجه آن می‌شود که شما می‌بینید میوه قاچاق به فاصله دو روز در سردخانه قرار گرفته و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
 
وی عدم کنترل ثبت ورود و خروج کانتینرهای ترانزیتی کشور را یکی دیگر از مسائلی برشمرد که سبب ورود کالای قاچاق به کشور می‌شود و افزود: کامیون‌هایی که وارد کشور می‌شوند، زمان مشخصی برای خروج وقت دارند که بیش از این زمان با آنها برخورد خواهد شد.


منبع: فارس

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.