آبادان؛

حضور وزیر نفت در یکی از برجهای برجهای پتروشیمی شهید تندگویان

فرماندهی عملیات مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بر عهده نفت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛وزیر نفت با حضور در یکی از برجهای پتروشیمی شهید تندگویان به بررسی و مشاهده مخزن در حال آتش ٢٠٠١C  و سایرمخازن پرداخت.

بیژن زنگنه عصر امروز با حضور در محل حادثه در جریان آخرین تلاشهای تیم عملیات قرار گرفت.

وزیر نفت در آخرین اظهار نظر خود از ماهشهر با تاکید بر این که همه نیروها شامل هلال احمر، شهرداریها، استانداری، وزارت نفت و شرکت پتروشیمی در حال کمک رسانی در پتروشیمی بوعلی سینا هستند، گفت: فرماندهی عملیات مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بر عهده نفت است.

وی افزود: تا پایان عملیات اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا بندرماهشهر در منطقه  می ماند.

وزیر نفت یکی از دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا را نشت در یکی از واحدهای برج پارازایلین عنوان کرده و گفت: این آتش سوزی بنا به دلایل فنی رخ داده و نمی توان آن را خرابکاری دانست.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و برخی از مدیران او را در این بازدید همراهی کردنند.

فرماندار ماهشهر نیز در حاشیه حضور در پتروشیمی از تماس تلفنی محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برای در جریان قرار گرفتن آخرین وضع پتروشیمی ماهشهر خبر داد.

آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندرماهشهر چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) شروع شده و عصر امروز نیز پیش دیواره مخزن ٢٠٠١C مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر شکافته و مواد آن به بیرون هدایت شد.

 آژیر خطر در پتروشیمی بوعلی سینا به دلیل جدا شدن یک تکه از مخزن  C٢٠٠١ بار دیگر به صدا درآمده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است،خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، پتروشیمی ، ماهشهر ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.