دستاوردهای چشمگیر ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب مأرب/ سیلی محکم به ائتلاف آل سعود

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق به پیروزی های چشمگیری ضد مزدوران سعودی در غرب مأرب شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، ارتش و کمیته های مردمی در جبهه نهم در غرب استان مارب دستاوردهای چشمگیری طی ساعات گذشته داشته اند.

شبکه المسیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد: ارتش و کمیته های مردمی موفق به پاکسازی سلسله جبال شمال شرقی در منطقه «فرضه نهم» شدند و در سلسله جبل یام و جبل نخض و شعب بقلان نیز ضربات مهلکی به مزدوران وارد کردند.

این منابع بیان کردند: ارتش و کمیته های مردمی یمن به دنبال قطع خطوط امداد رسانی مزدروان به مناطق نهم است. در جبل مغناطیس در فرضه نهم نیز خطوط امداد رسانی اصلی مزدوران وابست به آل سعود قطع شد.

منابع یمنی افزودند: جنگنده های سعودی در اقدامی برای ممانعت از پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن، اقدام به بمباران مجاوحه، جبل یام، شعب بقلان، جبل نخش، مسوره و ضبوعه کرد. ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها به دنبال تقویت و امداد رسانی برای مزدوران در این منطقه است.

شبکه المسیره به نقل از ناظران امور با اشاره به پیشرویهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آن را دستاوردی بزرگ توصیف کرد و گزارش داد: پیشروهای یمنی ها به مثابه سیلی محکمی به ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها است. این دستاوردها به مثابه پیامی به متجاوزان است که ملت یمن با گذشت 471 روز از جنگ، همچنان قادر به وارد کردن ضربات سخت و دردناک به دشمن و بر باد دادن رویاهای آنها و آمال آنها برای رسیدن به صنعا است.

این رسانه یمنی بیان کرد: دستاوردها میدانی جدید در رقم خوردن سرنوشت جبهه نهم به نفع ملت پایدار یمن موثر است و زمینه ساز پیروزی تاریخی است و متجاوزان را به پای میز گفتگوها خواهد کشاند.

منطقه نهم از مهمترین مناطق نظامی محسوب می شود و این به سبب موقعیت استراتژیک آن است. دشمن اقدام به تجهیز قوی مزدوران کرده است. این شکست سبب شده است که جنگنده های سعودی به انتقام گیری از غیرنظامیان در این منطقه روی آوردند.

 در همین راستا یک منبع نظامی یمنی گزارش داد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شب گذشته یک موشک بالستیک به سوی مواضع مزدوران در منطقه فرضه نهم در غرب مارب شلیک کردند.

این منبع افزود: در این حمله موشکی تلفات و خسارات سنگینی به مزدوران وارد شد. این حمله در واکنش به تحرکات مزدوران در جبهه نهم بود. بر اساس گزارش های دریافتی پس از شلیک این موشک آمبولانس در منطقه در حال انتقال اجساد به بیمارستان در شهر مارب مشاهده شدند.

شبکه المسیره گزارش داد: شماری از نیروهای دشمن قصد پیشروی به سوی کوه هیلان در مارب را داشتند که با آتش نیروهای ارتش و کمیته های یمنی روبرو شدند. در جریان دفع این یورش شماری از مزدوران وابسته به آل سعود به هلاکت رسیدند و برخی دیگر زخمی شدند.

حملات جنگنده های سعودی به مناطقی از استان جوف

منابع یمنی اعلام کردند: در حملات مزدوران وابسته به سعودی ها به متون در استان جوف شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

این منابع بیان کردند: مزدوران سعودی با توپ و خمپاره این منطقه را هدف قرار دادند که به زخمی شدن چهار نفر منجر شد.

جنگنده های سعودی سه بار منطقه ساقیه در استان جوف را هدف قرار دادند. جنگنده های سعودی همچنین منطقه رحضه در این استان را نیز هدف قرار دادند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار