کریم نوری: پلیس مسئول تامین امنیت حرم محمد بن هادی(ع) بود

یکی از اعضای ارشد بسیج مردمی عراق با اشاره به یورش داعشی ها به حرم سید محمد بن هادی(ع) در منطقه بلد، پلیس را مسئول حفظ امنیت این منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، کریم نوری از اعضای ارشد حشد الشعبی عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس مسئول حفظ امنیت مرقد محمد بن امام علی الهادی(ع) هستند.

وی افزود: پلیس محلی مسئول منطقه بلد به ویژه مرقد محمد بن امام هادی است. نیروهای مردمی در اطراف منطقه مستقر بودند و در داخل آن نبودند.

نوری تاکید کرد: هنگام وقوع حادثه، برخی از نیروهای حشد الشعبی از سازمان بدر و عصائب اهل الحق برای خنثی سازی یورش وارد عمل شدند که در این راه موفق عمل کردند.

وی افزود: این اقدامات خطرناک است و نیاز به بازنگری در پرونده امنیتی و تغییر اساسی در فرماندهان امنیتی را دارد. ما یک هفته قبل، درباره حمله داعش به مراقد مقدس و برخی اماکن در عید برای ایجاد فتنه طایفه ای هشدار داده بودیم.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند حمله تروریستی انتحاری بوسیله کمربند انفجاری در نزدیکی حرم سید محمد فرزند امام هادی(ع) در شهر بلد در نزدیکی سامراء به وقوع پیوست. با حضور نیروهای حشد شعبی و بالگردهای ارتش در بلد، سه انتحاری کشته شد. دو انتحاری در درگیری با نیروهای شعبی و یکی از آنان نیز حین فرار در قبرستان شهر به هلاکت رسید.

"عصايب اهل حق" عراق مستقر در بلد با تمامی قوا و با کل نیروها در محل انفجارات سید محمد سبع الدجیل مستقر شدند.

در پی این اتفاق در شهر سامراء و شهر بلد هم وضع فوق العاده اعلام و تا اطلاع بعدی منع رفت و آمد به اجرا گذاشته شد.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق گفت:متاسفانه مرقد سید محمد و اطرافش همزمان با انتحاری، مورد حمله راکتی نیز قرار گرفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار