اصفهان؛

صدور حکم قضایی برای صاحب یک باغ وحش در خمینی شهر

حکم قضایی شخصی که اقدام به زنده گیری و نگهداری از صد قطعه پرنده و پستاندار وحشیِ تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست کرده بود، صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستا ن خمینی شهر گفت: این شخص ضمن اینکه باید پرندگان را به حفاظت محیط زیست مسترد نماید به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است.
سید منصور ابراهیم زاده اظهار داشت این اداره از دادگاه درخواست تجدیدنظر در حکم کرده چراکه ضرر و زیانی که شکار این پرندگان به محیط زیست وارد آورده خیلی فراتر از جریمه نقدی است که برایش در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، تسلط نداشتن صاحب این باغ وحش به ویژگی های تک تک این گونه ها و همچنین رعایت نکردن اصول فنی در راه اندازی این مکان و عدم اخذ مجوز از اداره حفاظت محیط زیست برای باغ وحش از دیگر دلایل شکایت این اداره از این متخلف است.
برآورد ضرر و زیان وارده از جانب این شخص به محیط زیست حدود یک میلیارد تومان است.

خبر کشف یک مجموعه بزرگ از انواع پرندگان و پستانداران شامل پرندگان آبزی مانند قو، پلیکان، انواع مرغابی وحشی، عقاب طلایی، جغد، کبک، باقرقره و پستاندارانی مانند آهو و میمون در یکی از باغهای خمینی شهر خرداد پارسال منتشر شد که از همان زمان مورد پیگرد قانونی قرار گرفت .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.