گیلان؛

اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات زیتون کشور

70 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه باغات زیتون کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مجری طرح زیتون کشور با اعلام این خبر در رودبار گفت: این میزان اعتبار برای توسعه و اصلاح 1500 هکتار باغات زیتون کشور هزینه خواهد شد.
محمد رمضانی افزود: برای اجرای این طرح وزارت جهاد کشاورزی امکانات، تجهیزات نهال زیتون و زمین مورد نیاز را آماده کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط جوی مناسب در فصل گلدهی و گرده افشانی پیش بینی      می شود، امسال از باغات زیتون کشور 120 هزار تن زیتون برداشت شود که نسبت به پارسال 20 هزار تن بیشتر است.
مجری طرح زیتون کشور با بیان اینکه هر سال مقداری زیتون کنسروی مازاد بر مصرف بازار داخلی در استان های زیتون خیز کشور ذخیره شده است، گفت: تاکنون 15 شرکت صادرات و واردات گیلان برای صدور محصول اضافی زیتون باغداران گیلانی به کشورهای روسیه، عراق و افعانستان اعلام آمادگی کردند.
رمضانی تصریح کرد: 3 استان زنجان، قزوین و گیلان با تولید 45 تا 50 هزار تن زیتون در سال بیش از 50 درصد زیتون مصرف بازار داخلی کشور را تولید می کنند.
مسعود الماسی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم گفت: گیلان با تولید 13 تا 16 هزار تن زیتون در سال در جایگاه سوم استان های زیتون خیز کشور قرار دارد.
محصول زیتون هم اکنون در 27 استان کشور تولید می شود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.