شکایت خانواده خبرنگار کشته شده آمریکایی در سوریه علیه بشار اسد

خانواده ماری کالوین مدعی شد مرگ این خبرنگار آمریکایی بطور عمد و به دست دولت سوریه انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، خانواده ماری کالوین، خبرنگار آمریکایی که 4 سال پیش در سوریه کشته شد، با طرح شکایتی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را متهم به قتل این خبرنگار کرد.

خانواده کالوین با طرح این شکایت در یکی از دادگاه های محلی در واشینگتن مدعی شد نیروهای بشار اسد با هدف قرار دادن عمدی این خبرنگار آمریکایی در سال 2012 تلاش کردند مانع پوشش رخدادهای بحران سوریه شوند.

در این شکایت آمده است: نیروهای سوریه در آن زمان تماسهای کالوین (56 ساله) را که برای هفته نامه "ساندی تایمز" کار می کرد، رهگیری کردند و محل حضور او را در شهر محاصره شده حمص در مرکز سوریه بمباران کردند.

کالوین، خبرنگار 56 ساله آمریکایی در 22 فوریه 2012 ( 3 اسفند 1390) به همراه تصویر بردار فرانسوی "رمی اوشلیک،" در بمبارانی شدید که منجر به کشته شدن صدها نفر در منطقه "باباعمرو" در حمص شد، کشته شد. همچنین "پل کونروی،" عکاس انگلیسی، "لدیت بوویه،" خبرنگار فرانسوی و "وائل العمر،"فعال سوری در عرصه رسانه در این بمباران جان باختند.
در این شکایت ادعا شده است: مسئولان سوری بطور عمد و با هدف از پیش تعیین شده ماری کالوین را با حمله ای موشکی به مرکز رسانه ای به قتل رساندند که آن زمان وی در آنجا به همراه فعالان دیگر این عرصه به همکاری می پرداخت.

در ادامه این شکایت ادعا شده است: پس از آن که یکی از خبرچینان از حضور کالوین در این محل خبر داد، یگانهای توپخانه ای سوریه بطور عمد شماری موشک و خمپاره به این مرکز رسانه ای شلیک کردند.

در این شکایت همچنین ادعا شده است حمله موشکی به این مرکز رسانه ای، نتیجه توطئه مسئولان ارشد رژیم بشار اسد بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ تير ۱۳۹۵
خوب است خانواده خبرنگار کشته شده از خانم کلینتون به عنوان بانی و عامل کشتار ملت سوریه و دخترشان شکایت کنند . به اقای بشار اسد چه ارتباطی دارد . اسد خودش در این ماجرا قربانی است .
آخرین اخبار