زنجان؛

عمر کوتاه آسفالت در زنجان

آسفالت در زنجان بدون هیچ دلیل موجهی بیش ازچهار سال عمر نمی کند و دوام خود را به تخریب معابر و خیابان‌های شهر می بخشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،نیازی مدیر کل دفتر فنی استانداری گفت : در سال گذشته 60 هزار تن آسفالت در معابر شهر زنجان پخش شده است.

حال به جز این آماری که بیان شد می توان گفت برای آسفالت ریزی 360 کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان هم 250 میلیارد ریال هزینه شده است .

اما با همه ی این هزینه های گزاف عمر آسفالت در استان کوتاه است، و سوال این جاست که چرا عمر آسفالت درشهر زنجان و حتی در کشورمان کم است؟

عباسی معاون عمرانی شهرداری با بیان این که استان زنجان از نظر مصالح فقیر است گفت داشتن یخبندان های طولانی در شهر زنجان از دلایل خرابی آسفالت می باشد.

وی درباره ی کیفیت اجرا افزود: اصولا پیمانکاران محلی می باشد و بر اساس تجربیات به ترمیم آسفالت های نا مرغوب در شهر میپردازند که این ترمیم ها به دلیل مشکلاتی که به همراه داشت مطابق با آیین نامه نبود.

آمارها نشان می دهد دردنیا دو نوع قیر وجود داره که اگر شرایط جوی استانمون رو از عوامل اصلی در تخریب آسفالت در نظر بگیریم با این وجود ما فقط در ایران به هشت نوع قیر نیاز داریم.

به گفته ی کارشناسان باید به دنبال فناوری های نوین بود تا هزینه های گزاف آسفالت ریزی هدر نرود.

اما باید گفت که یک بار هزینه کردن درست و حسابی بهتر از ریختن آسفالت بی کیفیت و لکه گیری های مداوم و در آخر این همه حرف و حدیث نیست؟

گزارش از کبری اسلامی

برچسب ها: عمر ، کوتاه ، آسفالت ، درزنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.