سفر سامح شکری به فلسطین اشغالی

منابع وابسته به وزارت خارجه مصر از سفر وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، منابع وابسته به وزارت خارجه مصر از سفر وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی خبر دادند.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر، اعلام کرد: سامح شکری برای پیشبرد روند مذاکرات صلح فلسطینی-اسرائیلی به اسرائیل می رود. این دیدار در زمان مهمی رخ می دهد و این پس از دعوت عبدالفتاح سیسی از طرفهای فلسطینی و اسرائیلی برای دست یابی به راه حل فراگیر و عادلانه برای آرمان فلسطین صورت می گیرد.

وی افزود: وزیر خارجه مصر، مذاکرات طولانی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواهد داشت و پرونده های مرتبط با امور سیاسی در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را بررسی خواهد کرد. در این سفر بر موضوع فلسطین تمرکز خواهد شد و اینکه چگونه قطعنامه ها بین المللی و توافقات سابق اجرایی شود و اعتماد سازی میان طرفین برقرار شود تا شرایط و فضای لازم برای از سرگیری مذاکرات با هدف دست یابی به راه حل فراگیر و عادلانه به وجود آید. راه حلی که تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 را تحقق بخشد.

ابوزید تاکید کرد: دعوت اخیر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، از طرفهای فلسطینی و اسرائیلی برای غنیمت شمردن فرصت و استفاده از تجارب سابق در منطقه برای پایان نزاع، در به جریان انداختن تلاش های راکد و فعال کردن تلاش های منطقه ای و بین المللی نقش داشته است. هم اکنون فرصت مناسبی برای طرفین به وجود آمده است تا با عزم و اراده جدی برای پایان نزاع و تحقق صلح بر اساس عدالت و قانون و مصوبات بین المللی تلاش کنند.











انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار