قزوین؛

10 طرح اولویت دار راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : برای تحقق اقصاد مقاومتی 10 طرح اولویت دار در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مانی فر ارزش این طرح ها را 5 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که قابلیت ایجاد سه هزار فرصت شغلی را دارد.
10 طرح اولویت دار راه و شهرسازی
مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: در هیمن زمینه چهار طرح در حوزه راه سازی، سه طرح در حوزه مسکن و سه طرح در حوزه احیای بافت های فرسوده تعریف شده است.

مانی فر معیار این انتخاب ها را احداث و تکمیل کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، رونق بخشی به بازار مسکن و بازآفرینی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری با توجه به سیاست های کلان وزارت راه و شهرسازی دانست.

به گفته ی مانی فر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در پیشبرد و اجرای این طرح ها از مهمترین ویژگی پیش بینی شده در پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

مسئول پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی استان هم ، چهار خطه کردن محورهای آوج - رزن، شامی شاپ - اسفرورین و جاده قدیم قزوین - آبیک به طول 50 کیلومتر هر سه با مشخصات راه اصلی ، بهسازی و نوسازی راه های روستایی با دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی را از جمله این طرح ها در بخش ساخت و توسعه راهها اعلام کرد.

داود رحمانی اضافه کرد: به منظور رونق بخش مسکن سه طرح از جمله ایجاد صندوق زمین و مسکن به منظور جمع آوری سرمایه های خرد، مجتمع تجاری - مسکونی مهرگان و احداث بازارچه تجاری مهرگان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ویژگی های بارز ایجاد صندوق زمین و مسکن، افزود: این مهم به عنوان یکی از ابزارهای محرک مشارکت آحاد مختلف جامعه در رونق بخش مسکن خواهد بود.

رحمانی اضافه کرد: مجتمع تجاری - مسکونی مهرگان نیز با زیربنایی در حدود 10 هزار متر مربع از طریق انعقاد قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته و فراخوان مشارکت آن اعلام عمومی شده است.

وی حجم سرمایه گذاری این طرح را حدود 200 میلیارد ریال وبا مشارکت بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: احداث بازارچه تجاری با سرمایه گذاری حدود 50 میلیارد ریال در ناحیه شهری مهرگان در دستور کار قرار دارد که مراحل تهیه نقشه و اطلاعات اولیه آن رو به پایان است و به زودی آگهی فراخوان آن نیز منتشر می شود.

به گفته وی در بخش رونق مسکن، حمایت از طریق مقررات ملی ساختمان به خصوص مبحث 19 که موضوع صرفه جویی انرژی در ساختمان های احداثی خواهد بود در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح های اولویت دار در حوزه احیای بافت های فرسوده هم گفت: پرداخت یک هزار و 100 فقره تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی در دستور کار قرار دارد که در مرکز استان تا سقف 400 میلیون ریال و در سایر شهرها نیز تا 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طرح کاربری های مختلط در پنبه ریسه قزوین با زیربنایی حدود 57 هزار متر مربع با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف شده است و مقرر شده ظرف پنج سال  به پایان برسد.

رحمانی اضافه کرد: همچنین طرح مرکز بهداشتی، درمانی باغ نشاط با 21 هزار متر مربع زیربنا و مشارکت بخش خصوصی به منظور توانمند سازی بافت های ناکارآمد شهری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رحمانی،  همه این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حجم سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.