بلومبرگ: به دلیل افزایش صادرات نفتی ایران، بهای طلای سیاه ثابت می‌ماند

تصمیم ایران مبنی بر افزایش تولیدات نفتی، بهای این ماده ارزشمند را به ثبات خواهد رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به دلیل تصمیم ایران مبنی بر ادامه روند صعودی تولیداتش پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای، ثابت خواهد ماند.

محسن قمصری – مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران – گفت سطح صادرات نفتی این کشور به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که ایران روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. همچنین ایران از زمان لغو تحریم‌ها، نزدیک به 80 درصد از سهم خود در بازار را دوباره به دست آورده است. تحریم‌ها در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 11 بهمن 94) لغو شد. ایران اعلام کرده است صادرات نفت خام را 2 برابر افزایش خواهد داد.

قمصری در مصاحبه ای گفت: "سقف صادرات نفتی ما 4 میلیون بشکه در روز تعیین شده است. ما نیز در حال برنامه ریزی برای دستیابی به این رقم بوده و منتظر شرایط مطلوب برای اجرای آن هستیم. بازار نفت نیز در حالت کنونی پایدار خواهد بود. بازگشت به بهای 30 دلار در هر بشکه در سال جاری دور از ذهن است."

ایران برای به روز رسانی صنعت نفت و دستیابی دوباره به رتبه دوم تولیدکننده نفتی در اوپک به بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد. ایران در نظر دارد تا سال 2021 تولیدات خود را به 5.8 میلیون بشکه در روز برساند. این کشور همچنین با افزایش 25 درصدی تولیدات نفتی خود، خلاف آنچه درباره صنعت نفت آن پیش بینی می‌شد را اثبات کرد.

نفت خام برنت که در سال 2014 میانگین بهای 99 دلار به ازای هر بشکه را تجربه کرده بود، در ماه ژانویه سال جاری میلادی به پایین‌ترین سطح خود در 12 سال گذشته رسید و بشکه‌ای 27 دلار معامله شد. هفته گذشته نفت خام برنت در لندن به 46.76 دلار در هر بشکه رسید.

قمصری در ادامه افزود: "سیاست ایران، افزایش تولیدات تا حد اشباع بازار نیست. بلکه ما تا هنگامی که بازار توانایی جذب آن را داشته باشد به تولیدات خود ادامه خواهیم داد. "وی همچنین گفت ایران 25 درصد تولیداتش را به اروپا صادر می‌کند. شرکت ملی نفت ایران در بازار آسیا در سطح بالاتری مشغول به فعالیت است؛ در حالی که تعداد قراردادهای تولید در این منطقه افزایش پیدا نکرده است.

قمصری همچنین اظهار کرد: "بخش بزرگی از معاملات و توافق‌های نفتی ما به صورت بلند مدت است. به این ترتیب، تنها بخش کمی از معاملات به توافق‌های در مقیاس کوچک تعلق می‌گیرد. ما در حال حاضر مشغول انجام مذاکرات با کشورهای زیادی در اروپا و آسیا هستیم. "وی گفت ایران در ازای برخی از معاملات خود در اروپا، یورو دریافت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار