قزوین؛

برگزاری پنجمین محفل طنز سنگ پا + عکس

طنزپردازان استان در محفلی باعنوان سنگ پا گردهم آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ شعر خوانی، آواز خوانی به لهجه قزوینی و  اجرای نمایش رادیویی از برنامه های  این محفل شاعرانه بود.

برگزاری پنجمین محفل طنز سنگ پا

اکبر کتابدار از استادان طنز کشور و مسئول کانون ادبی نیاوران میهمان ویژه این محفل با بیان اینکه طنز برآمده از ناملایمات زندگی است به ریشه های طنز در تاریخ ادبیات کشور اشاره کرد.

وی افزود: در زبان طنز ، افراد با بیانی شیوا مطلب و موضوعی را به مردم یا مسئولان ارایه میکنند.

وی همچنین «طنز لوده» را «هجو» میگویندکه برخلاف طنز، عامه مردم را شامل نمی شود.

حمیدرضا ملازینل معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین هم هدف از برگزاری این محافل را استمرار این جلسات برای ارتقای سطح طنز استان بیان کرد.

وی همچنین از رونمایی کتاب طنز استان در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: این مجموعه انواع مختلف فرم های ادبی مثل شعر ،نثر ،نمایشنامه های کوتاه و کوتاه نوشته های طنز را شامل میشود.

برگزاری پنجمین محفل طنز سنگ پا

مهران حسینی از طنزنویسان استان هم گفت:باوجود پیشینه قوی استان در ادبیات طنز اما در سال های اخیر اقبال چندانی به این موضوع نشده است.

وی گفت: برگزاری این محافل به تقویت ادبیات طنز کمک خواهد کرد.

قزوین با وجود شخصیت های مثل عبید زاکانی،علامه دهخدا و سید اشرف الدین حسینی از از اصلی ترین کانون های ادبیات طنز فارسی محسوب می شود.

قزوین با برخورداری از شخصیت هایی چون عبید زاکانی، علامه دهخدا و سید اشرف الدین حسینی همواره یکی از اصلی ترین کانون های طنز در ادبیات فارسی محسوب می شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، محفل ، طنز ، سنگ پا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار