ترکیب جدید شورای پروانه نمایش را بیشتر بشناسید

با خارج شدن سه عضو شورای پروانه نمایش، 4 عضو جدید وارد این شورا شدند.

ترکیب جدید شورای پروانه نمایش را بیشتر بشناسید
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با پیشنهاد حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و به حکم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه عضو از اعضای شورای پروانه نمایش از این شورا خارج شدند و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، رسول صدر عاملی (نویسنده، كارگردان و تهیه‌كننده سینما)، محمدرضا جعفری جلوه (مدیر شبكه دوم سیما و معاون سابق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت الاسلام و المسلمین طه مرقاتی (استاد دانشگاه و كارشناس فرهنگی)، عماد افروغ (استاد دانشگاه)، شهاب اسفندیاری (استاد دانشگاه و رئیس دانشكده سینما تئاتر)، مجید رضابالا (فیلمنامه نویس و كارشناس فرهنگی و سینمایی)، حسین کرمی (كارشناس فرهنگی و سینمایی و مدیر شبكه نمایش، نسیم و رییس مركز نمایشی سیما) و فرشته طائر پور (تهیه كننده سینما) به عنوان اعضای جدید شورای بازبینی فیلم های سینمایی منصوب شدند.

بنا بر این گزارش ضیاءالدین دری، محمدحسین لطیفی و محمدباقر قهرمانیسه عضو سابق شورای پروانه نمایش بودند که با حکم رئیس سازمان سینمایی از این شورا خارج شدند.

*مجید رضابالا
وی متولد 1347يزد و مشاور فرهنگي معاون امورسينمايي وزارت فرهنگ وارشاداسلامي ومعاون فرهنگي بنيادسينمايي فارابي است.

رضابالا پیش از این نیز عضو شورای پروانه نمایش بوده و در سمت خود ابقا شد.

*حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی
خاموشی عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی،عضوشورای فرهنگ عمومی کشور و عضوهیأت امنای دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است. 

*حجت الاسلام والمسلمین طه مرقاتی
حجت الاسلام المسلمین سیدطه مرقاتی خویی فرزندسیدجعفرمرقاتی خویی درسال 1339 درشهرستان خوی دیده به جهان گشود. وی درحال حاضر  عضوهیئت علمی دانشکده‌ی حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه و به‌عنوان یک چهره‌ی فرهنگی شناخته شده است وسابقه‌ی مدیریت درسطوح عالی سازمان‌های فرهنگی رادرکارنامه‌ی خوددارد. ضمن اینکه حجت الاسلام مرقاتی رئیس هیئت مدیره وعضو هیئت امنای مجمع خویی های مقیم استان تهران رابرعهده دارد.
 
وی عضوکمیسیون اخلاق زیستی یونسکو نیز است.

*فرشته طائرپور
فرشته طائرپور (زادۀ ۱ بهمن ۱۳۳۱ در تهرانتهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح وفیلم‌نامه‌نویس ایرانی و در حال حاضر، مشاور امور مالیاتی خانۀ سینما است.

طائرپور فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی است و به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت. خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که طائرپور مدیرعامل آن است تاکنون بیش از ده فیلم سینمایی و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدیویی تهیه کرده است. طائرپور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می‌شود.
 
وی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه کننده زن، به عنوان رییس هیأت مدیره خانه سینما که بزرگ ترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است، انتخاب و مشغول به کار بوده است.

در کارنامه هنری این سینماگر نویسندگی فیلمنامه های «آینه‌های روبرو»،«نخودی» و«زن دوم»، تهیه کنندگی 11فیلم سینمایی بوده است که از میان آن ها می توان به «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «زن دوم» و «وقتی همه خواب بودند» اشاره کرد.

*محمدرضا جعفری جلوه
محمدرضاجعفري جلوه متولدسال 1338 درتهران است. وي درسال 1358 وارد صداوسيما شدو پس ازدوسال نويسندگي ومسئوليت برنامه هاي گوناگون تاريخي، فرهنگي، ادبي وهنري درسال 1360 به مديريت واحدنمايش برگزيده شد. جعفري جلوه طي 22 سال حضوردرسازمان صداوسيما مسئوليتهاي مختلفي رابه عهده داشته است.

معاون سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی– مشاور رئیس سازمان صداوسیما–قائم مقام بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری– مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

*رسول صدرعاملی
رسول صدرعاملی روزنامه نگار، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما متولد  ۲۲ آذر ماه ۱۳۳۳ در اصفهان است.

وی کارگردان 10فیلم سینمایی، نویسنده فیلم سینمایی«می خواهم زنده بمانم» و تهیه کننده 10فیلم و مستند بوده است.

«دختری با کفش های کتانی» و«من ترانه 15سال دارم» دو اثر مشهور این کارگردان است.
 
*عماد افروغ

عماد افروغ نویسنده، جامعه شناس و سیاستمدار است.وی فعالیت سینمایی نداشته است و به نظر می رسد به واسطه تسلط بر جامعه شناسی در این شورا عضو شده باشد. وی در دوره هفتم نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بوده و سابقه ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس را دارد.

*شهاب اسفندیاری
شهاب اسفندیاری، متولد 1356، استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی است.

با توجه به اینکه دو تن از اعضای جدید این شورا از مدیران صداو سیما هستند به نظر می رسد ادامه تعاملات و هم‌اندیشی مدیران سینمایی و تلویزیونی در این شورا اتفاقات جدید و ویژه‌ای را رقم بزند. 

باید دید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این ترکیب دستیابی به چه اهدافی را در سر دارد و با این اعضا و تصمیمات به چه نتایجی می‌رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار