بیگی حبیب‌آبادی در صحن علنی بهارستان:

نقش شورای نگهبان در مقدرات سیاسی کشور کلیدی است

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند، این شورا نقش کلیدی در مقدرات سیاسی دارد.

نقش شورای نگهبان در مقدرات سیاسی کشور کلیدی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد بیگی حبیب آبادی کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه سوابق شخصی و برنامه خود پرداخت.

بیگی با بیان اینکه اگر این توفیق شامل حال بنده شد تا در صورت انتخاب از سوی نمایندگان مجلس در سنگر شورای نگهبان انجام وظیفه کنم، گفت: پس از اخذ دیپلم در سال 58 پس از تعطیلی دانشگاه‌ها بعد از انقلاب فرهنگی توفیق یافتم تا در محضر علمای حوزه علمیه به فراگیری دروس فقهی بپردازم و با بازگشایی دانشگاه در سال 63 وارد دانشکده علوم قضایی شدم و پس از فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تهران دریافت کردم.

وی افزود: در سال 77 الی 80 موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس شدم و در مباحث کیفری و حقوقی فعالیت داشتم و در حال حاضر مشاور رئیس قوه قضاییه در بررسی پیش‌نویس، لوایح قضایی، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های این نهاد هستم.

بیگی تصریح کرد: بنده همچنین در دو پرونده داوری بین‌المللی در دادگاه لاحه به عنوان کارشناس و مشاور حقوقی شرکت داشتم و همزمان مدرس دانشگاه و در قوه قضاییه به قضات تدریس می‌کردم و همچنین برخی مقالات حقوقی تألیف کردم و در پژوهشگاه‌های علمی کارنامه پژوهشی دارم.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تأکید کرد: بنده در جبهه نبرد علیه باطل و حضور در بسیج غافل نبودم و افتخارم این است که یک بسیجی جانبازم هر چند در نظام قضایی ایران شورای نگهبان به عنوان دادگاه تلقی نمی‌شود ولی از آنجا که وظیفه مهم این نهاد پاسداری از احکام اسلام، قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است به نوعی به قضاوت می‌پردازم.

بیگی با بیان اینکه اعضای شورای نگهبان سرنوشت قانون و انتخابات را رقم می‌زنند، تصریح کرد: جایگاه مقدس شورای نگهبان به عنوان حافظ اسلامیت نظام نقش کلیدی در مقدرات سیاسی کشور دارد بر این اساس همه تلاشم را خواهم کرد تصیمات و قضاوت‌ها همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند براساس قانون ارزش‌های اخلاقی و الهی باشد.

وی افزود: با توجه به تجربه علمی و عملی در زمینه تدوین قانون امیدوارم بتوانم نقش موثری در تنقیه قوانین با توجه به درک مشکلات جامعه ایفا کنم.

بیگی با اشاره به برنامه‌های خود در صورت حضور یافتن در شورای نگهبان گفت: همواره همدلی و همکاری میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی از جمله مهمترین اهداف بنده است هرچند این همدلی و همکاری در حال حاضر وجود دارد اما بنده به دنبال تداوم وضع موجود ارتقای آن، رعایت ارزش انقلاب نظام و احکام نورانی اسلام هستم. 

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه در فعالیت قضایی سعی کردم با حفظ استقلال عملکرد خوبی از خود نشان دهم خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به وصیت‌ نامه امام راحل که فرمودند در نسل حاضر و آینده اعضای شورای نگهبان با کمال دقت و قدرت به وظایف ملی و اسلامی خود عمل کنند تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، دانشگاه تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار