با موافقت نمایندگان:

یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی، در مجلس موافقت کردند.

لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی، در مجلس موافقت کردند.

در مقدمه لایحه مذکور آمده است:

یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تأسیس مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در برخی مناطق کشور، لایحه‌ زیر برای طی مراحل قانونی تقدیم مجلس می‌گردد.

در ادامه جبار کوچکی ‌نژاد در مخالفت با لایحه مذکر در صحن علنی مجلس گفت: در رابطه با این لایحه باید بررسی شود که مناطق آزاد جنوب کشور و شمال کشور چه کارنامه‌ای را کسب کردند و اینکه آیا صادرات در این مناطق به خوبی انجام می‌شود و یا خیر؟

وی افزود: معتقدم امروز در مناطق آزاد جز واردات کار دیگری انجام نمی‌شود و در کنار این موضوع حتی برخی از دریافت مالیات ناراضی هستند که بنده معتقدم این موضوع برخلاف منافع عمومی کشور است.

نماینده مردم رشت در ادامه گفت: همچنین یکی از مشکلاتی که در مناطق آزاد دیده می‌شود یکی فساد و دیگری رانت است که باید از آن جلوگیری شود.

اما در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در موافقت با لایحه مذکور، در صحن علنی مجلس گفت: معتقدم اصل مناطق آزاد ویژه می‌تواند امری مطلوب باشد اما اشکالاتی هم بر این موضوع واقف است که باید آن را برطرف کنیم.

وی افزود: ما نباید با اصل وجود مناطق آزاد ویژه مخالفت کرده و صورت مسئله را پاک کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: معتقدم اگر مناطق ازاد می‌تواند برای کشور مفید باشد ما باید در این خصوص کمک رسان لایحه دولت باشیم تا بتوانیم از این طریق از ظرفیت مناطق دیگر برای ایجاد منطقه ویژه استفاده کنیم.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: مناطق آزاد و ویژه تجربه‌ای است که می‌تواند در راستای بند 11 و 19 سیاست اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کوچکی نژاد ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار