مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران خبر داد:

حضور 16 ناشر کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت

مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران در خصوص نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت گفت: 16 ناشر ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت حضور می‌یابند.

امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت در سال‌جاری گفت: فراخوانی برای حضور ناشران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت از حدود یک ماه و نیم پیش اعلام شد. 16 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند و حضور آنها قطعی شده است. این ناشران آثاری به زبان‌های غیرفارسی ترجمه یا تألیف کرده‌اند.

وی افزود: تعداد دیگری از ناشران که امکان حضور مستقیم در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت را ندارند، آثارشان توسط تشکل‌های نشر در این نمایشگاه عرضه می‌شود. تشکل‌ها نسبت به حضور آثار ناشران و زیرمجموعه‌های خود در نمایشگاه فرانکفورت اقدام می‌کنند. ایران در غرفه ملی خود در این نمایشگاه حاضر می‌شود. غرفه ایران در دو بخش بزرگسال و کودک برپا خواهد شد. 

مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران با اشاره به رویه ایران در سال‌های اخیر برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت اظهار داشت: فضای غرفه ملی ایران در اختیار ناشران و تشکل‌های مختلف نشر برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت به منظور ارتباط گرفتن با نشرهای بین‌الملل قرار می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح گرند که از طرح‌های حامی آثار ایرانی در ترجمه است، در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت تبیین می‌شود. همچنین معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ناشران بین‌الملل و برگزاری نشست و برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت است. تعدادی از نویسندگان با حمایت ناشران خود در نمایشگاه حضور می‌‌یابند. علاوه بر آن حداقل دو نویسنده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت حاضر می‌شوند. یک نویسنده آن در حوزه بزرگسال و یک نویسنده در حوزه کودک و نوجوان به خلق اثر می‌پردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار