آبادان؛

راه اندازی نخستین موزه دریایی جنوب کشور در خرمشهر

نخستین موزه دریایی جنوب کشور در خرمشهر راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر گفت:مطالعات طرح محتوایی راه اندازی نخستین موزه دریایی کشور در بندر خرمشهر آغاز شد.

سجاد پاک گهر با تجلیل از اقدامات انجام شده در راستای حفظ و نگهداری از ساختمان مرکزی قدیمی بندرخرمشهر به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس، افزود:طی مذاکره با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد که موزه دریایی در جنوب کشور راه اندازی شود.

وی گفت:از عواملی که تصمیم گرفته شد این موزه در بندرخرمشهر راه اندازی شود، می توان به موضوع دفاع مقدس اشاره کرد که بخش وسیعی از موزه دریا را می تواند به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهرافزود: در گذشته نیروی دریایی در خرمشهر متمرکز بوده و سابقه جنگ و دریا در این منطقه وجود دارد.

پاک گهر گفت:بر اساس اطلاعات به دست آمده، بخشی از تاریخچه بندر خرمشهر در یکی از ساختمان های باقیمانده از جنگ تحمیلی در خرمشهر وجود دارد و انجام مطالعات طرح های محتوایی برای کاربری موزه دریا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان بندر و دریانوردی سه طبقه و یکهزار و 200 متر زیربنا وسعت دارد، افزود:در موزه دریا بخش هایی از تاریخچه، اسناد و ابزارآلات مربوط به راه اندازی بندر خرمشهر به نمایش گذاشته می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و تجهیز موزه دریا را 40 میلیارد ریال یادآور شد و گفت:در بخشی از این موزه آکواریم آبزیان و موجودات دریایی و رودخانه های منطقه نیز راه اندازی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.