سه مسافر ریو که مجوز گرفتند/ رستمی ،مرادی و سلیمی برندهای وزنه برداری هستند

نشست شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری با حضور سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان یازدهمین جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری با حضور علی مرادی رییس فدراسیون و تمامی اعضاء به جهت بررسی و تحلیل رکوردگیری ملی پوشان کشورمان اعزامی به بازی های المپیک 2016 ریو و نیز مشخص شدن ترکیب نهایی مسافران ریو در سایت ادرای فدراسیون وزنه برداری برگزارشد.

برهمین اساس اعضاء شورا پس ازشنیدن صحبت های فنی سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی در خصوص وضعیت حال حاضر ملی پوشان بزرگسال و مطرح کردن دغدغه های خود درزمان باقیمانده تا المپیک در نهایت با اکثریت آراء پیشنهادات سرمربی تیم ملی وزنه برداری را درمورد پایش نهایی تیم ملی قبل از اعزام به بازی های المپیک 2016 مورد تایید قرار دادند.

گفتنی است؛ براساس درخواست سرمربی تیم ملی وزنه برداری ونیز تایید شورای عالی فنی ؛ در خاتمه این جلسه در نهایت تکلیف کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم، سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی در دسته 105+ با توجه به شرایط استاندارد و رکوردی ایده آلی که برای کسب موفقیت در بازی های المپیک ریو دارند، مشخص شد و این 3 وزنه بردار پرامید کشورمان قطعا بعنوان نماینده وزنه برداری ایران در ریو روی تخته می روند.

همچنین ، سید ایوب موسوی ملی پوش جوان و آینده دار دسته 85 کیلوگرم کشورمان که در رکوردگیری کلاچای نتوانسته بود نظر کادر فنی را جلب کند، اگرچه از نظر سرمربی و شورای عالی فنی سرمایه ای قابل اتکاء برای آینده این وزن به شمار می رود، اما در شرایط فعلی بدلیل ظرفیت محدود سهمیه های اعزامی به ریو به اجبار وی از گردونه المپیکی ها خارج شد تا در آینده با بدست آوردن تجربه بیشتر مهیای حضورمجدد در تیم ملی وشرکت در میادین مختلف بین المللی شود.

لازم به ذکر است؛ با پیشنهاد سرمربی تیم ملی علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم، محمد رضا براری در دسته 105 کیلوگرم و بهادر مولایی در دسته 105+ کیلوگرم سه وزنه بردار ملی پوشی هستند که کادر فنی آنها را تا چهارشنبه هفته آینده (آخرین مهلت معین شده برای تکمیل تیم ملی وزنه برداری اعزامی به ریو) در تمرینات تحت نظر دارد تا در نهایت پس از محک رکوردی و تمرینی آنها در مدت زمان باقیمانده ازبین این 3 وزنه بردار یک نفر دیگر خط خورده و تکلیف 2 سهمیه دیگر از مجموع 5 سهمیه کسب شده معین شود.

گفتنی است؛ با توجه به این موضوع که قرار است چهارشنبه هفته آینده کادر فنی تکلیف 2 سهمیه باقیمانده کاروان کند، شورای عالی فنی نیز جلسه بعدی خود را به بعدازظهرچهارشنبه هفته آینده (30 تیرماه 95) و پس از تمرین عصرملی پوشان کشورمان موکول کرد.

رضا عباسپور سخنگوی شورای عالی فنی در این خصوص گفت:رکورد های مرادی ورستمی که در تمرینات می زنند مشخص آنها شرایط خیلی خوبی دارند در این بین بهدادسلیمی هم با قدرت به کار خود ادامه می دهد آنها برندهای وزنه برداری هستند.

وی تصریح کرد:کسانی برای المپیک انتخاب می شوند که در این مسابقات صددر صد مدال کسب کنند.

عباسپور درباره ی موسوی تاکید کرد:ایوب از وزنه برداران با آتیه ی کشورمان است وپشتوانه ای برای این ورزش ایران در آینده است .

سه مسافر ریو که مجوز گرفتند/ رستمی ،مرادی و سلیمی برندهای وزنه برداری هستند

بیوگرافی وعملکرد ملی پوشانی که به برزیل خواهند رفت:

(ویکی پدیا)
کیانوش رستمی متولد ۱ مرداد ۱۳۷۰ در اسلام‌آباد غرب د ر استان کرمانشاه، عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران است.

موفقیت‌های بین‌المللی
وی در سال‌های ۲۰۱۱ میلادی و ۲۰۱۲ میلادی موفق به کسب نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا شد. وی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ در شهر پاریس فرانسه به مدال طلا دست یافته‌است و همچنین در رقابت‌های المپیک لندن موفق به دریافت مدال نقره شد.

در المپیک لندن
در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن، در وزن ۸۵ کیلوگرم مردان با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از آدریان زیلنسکی از لهستان و آپتی آیوکادوف از روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد؛ و پس از ۴ سال و در پی مثبت اعلام شدن نتیجه دوپینگ آپتی آیوکادوف مدال نقره بازیها به کیانوش رسید. 

مسابقات جهانی قزاقستان
رستمی در حالی کار خود را در مسابقات جهانی قزاقستان آغاز کرد که تمام نگاه‌ها به او بود تا بالاخره ایران نیز در این رقابتها صاحب مدال شود.

در گروه Aدسته ۸۵ کیلوگرم ۱۰ وزنه‌بردار حضور داشتند که رقابت اصلی میان کیانوش رستمی، آپتی آیوکادوف و آرتیم اوکولوف از روسیه، ایوان مارکوف از بلغارستان، اندری ریباکو از بلاروس بود.

رستمی در پایان با ثبت رکورد ۱۷۸ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و ۳۹۱ کیلوگرم در مجموع مدال طلا جهان را برگردن آویخت.
او در یک ضرب مدال نقره کسب کرد و در دوضرب مدال طلا را بدست آورد. 

شکستن رکورد جهان
کیانوش رستمی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در حرکت ۲ضرب وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا ضمن شکست رکورد این حرکت، به حدنصابی جدید از رکورد مجموع دست پیدا کند

سهراب مرادی متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ در لنجان عضو تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران است که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته‌است.

المپیک
به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های المپیک لندن حضور داشت که در مسابقات هشتادو پنج کیلو گرم ، با سه ضربه نا موفق در مرحله یک ضرب از رقابت ها حذف شد.

دوپینگ و محرومیت
دکتر مونیکا اونگار مسئول بخش حقوقی فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری، در مهر ماه 1392 اعلام کرد: یاسین باقری و سهراب مرادی دو وزنه بردار ایرانی هستند که دوپینگشان مثبت اعلام شده و هر دو برای دو سال از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شده‌اند. وی در سال 94 برای همیشه و مادام العمر محروم و بازنشسته شد.

با تغییر وتحولات در مدیریت فدراسیون وزنه برداری علی مرادی جای حسین رضا زاده نشست ،رییس جدید با تلاشها ورایزنیها با فدراسیون جهانی توانست سهراب مرادی را به مسابقات خارجی برگرداند وسهراب حالا به المپیک برزیل خواهد رفت تا با کسب مدال دل ایرانیها را شاد کند.

بهدادسلیمی زادهٔ ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر وزنه‌بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ رکورد یک ضرب جهان در این وزن با ۲۱۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای المپیک لندن در مجموع با ۴۵۵ کیلوگرم است.

آسیایی
بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلوگرم (۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد بهداد سلیمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کشورمان در حرکت یک ضرب وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی توانست وزنه ۲۱۰ به ثبت برساند.

سلیمی در مرتبه اول وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مرتبه دوم وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم ناکام ماند تا با ۲۱۰ کیلوگرم رکورد بازی‌های آسیایی را بشکندو در دو ضرب بامهار وزنه۲۵۵بهداد سلیمی با بالا بردن مجموع ۴۶۵ کیلوگرم علاوه بر کسب مدال طلای اینچئون، رکود بازی‌های آسیایی را هم جابجا کرد.

جهانی
سلیمی در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و دومین وزنه‌بردار ایرانی، پس از حسین رضازاده، شد که مدال طلای فوق سنگین را به دست می‌آورد. او در این مسابقات با ۲۰۸ کیلوگرم در یک‌ضرب پس از یوگنی چیگیشف روس دوم شد و در دوضرب در پی مصدومیت چیگیشف با ۲۴۵ کیلوگرم پس از ماتیاس اشتاینر آلمانی دوم شد و به دو مدال نقره در یک‌ضرب و دوضرب و مدال طلای مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم رسید.

وی موفق شد در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در فرانسه، با بالا بردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی رکورد جهانی این رشته را به نام خود ثبت کند و رکورد حسین رضازاده را بشکند. سلیمی در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرد.

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پیام کوتاهی پیروزی وی در مسابقه قهرمانی جهان در آنتالیا ۲۰۱۰ را تبریک گفت: ضمن تبریک پیروزی افتخار آمیز شما، از اینکه نام شهدای عزیز را بعد از پیروزی گرامی داشتید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲
او پس از کسب سهمیه المپیک تابستانی لندن در روز سه شنبه۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰۵+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در حرکت اول یک ضرب ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکات بعدی یک ضرب وزنه‌های ۲۰۴ و ۲۰۸ کیلو را بالای سر برد و بعد از وزنه‌بردار روس در جایگاه دوم یک ضرب قرار گرفت. قابل ذکر است وزنه‌بردار روس هم وزنه۲۰۸ کیلو را زد و دومی بهداد سلیمی در یک ضرب به خاطر سنگین تر بودن وزن او نسبت به وزنه‌بردار روس بود.

در دوضرب و در اولین حرکت وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را -که رکورد المپیک محسوب می‌شد- بالای سر ببرد با ۴۵۵ کیلوگرم مدال طلای المپیک را گرفت؛ اما او نتوانست رکورد المپیک را که با ۲۶۳ کیلوگرم در دستان حسین رضازاده است را بزند.

با توجه به دومی سجاد انوشیروانی، این نخستین بار بود که در رقابت‌های المپیک در یک وزن، مدال طلا و مدال نقره، همزمان برای ایران به دست آمد؛ هرچند ایران در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲، مدال نقره و برنز وزنه‌برداری را در یک وزن در کارنامه المپیکی خود دارد.

بهداد پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۶ مرداد ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.وی در خرداد ۱۳۹۳ به تیم وزنه‌برداری باشگاه ذوب آهن اصفهان پیوست.بهداد سال گذشته دو هفته ایی برای یاسین پیشرو نماینده استان قم در لیگ برتر وزنه برداری به روی تخته رفت که با مصدومیت همراه شد .

بهداد سلیمی بعد از اردوی تیم ملی که در آنتالیا برگزار شد به ایران بازگشت و با آلما نصرتی در دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بر سر سفره عقد نشست و با هم ازدواج کردند. سلیمی یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده سلیمی است. شروع ورزش سلیمی با ژیمناستیک بود، مدتی را هم به باشگاه کشتی رفت، اما بعد متوجه شد علاقه اش به وزنه‌برداری بیشتر است، این شد که به این رشته روی آورد.

سلیمی سفیر طلایی بهزیستی و سفیر ایرانسل در مسابقات جهانی والمپیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.