تبریز؛

اجرای 500 پروژه با 48 هزار میلیارد تومان در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: 500 پروژه با 48 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که با اجرای آن‌ها و مشارکت بخش خصوصی، شاهد شکوفایی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و توسعه استان خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهبودی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌های شمال غرب کشور ، رویکردهای توسعه‌ای استان در گذشته دچار مشکلات زیادی بوده است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آذربایجان شرقی، الگوی برنامه ریزی منطقه‌ای را تدوین کردیم که برای اولین بار در کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بهبودی با تاکید بر اینکه سند تدبیر و توسعه تدوین شده در آذربایجان شرقی، دولت محور نیست، تصریح کرد: 80 درصد سهم اعتبارات استان، از بخش غیردولتی است که فاینانس، بخش خصوصی، شهرداری‌ها و... نقش بزرگی در فعالیت‌های عمرانی و... خواهند داشت.

وی افزود: در این سند، 500 پروژه با 48 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که با اجرای آن‌ها و مشارکت بخش خصوصی، شاهد شکوفایی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و توسعه استان خواهیم بود. 

بهبودی با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان، نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است، اظهار داشت: باید دلیل اصلی این موضوع را در افزایش مهاجرت به مرکز استان و نبود سرمایه گذاری کلان دولتی در شمال غرب کشور دنبال کرد.

وی افزود: باید نهادهای دولتی و شبه دولتی در اقتصاد استان، نقش فعالتری را ایفا کنند تا وضعیت از شرایط فعلی بهبود یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه علی رغم اینکه نرخ مشارکت مردم در اقتصاد استان بالا است، گفت: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری پایین است.

بهبودی، با اشاره به فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در حاشیه دریاچه ارومیه متمرکز شده است، ابراز داشت: شرق استان از محرومیت صنعتی رنج می‌برد که باید برای افزایش تولید و اشتغال در این بخش اقدام جدی صورت گیرد.

وی، موضوع واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای پروژه‌ها مراحل فراخوان و واگذاری انجام شده تا واگذار شود و بخشی را نیز با مشارکت بخش خصوصی به پیش می‌بریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه برای پیشبرد برخی طرح‌های نیمه تمام، دستگاه اجرایی آن‌ها تغییر کرد، اظهار داشت: در مجموع حرکتی که در استان آغاز شده، بار مالی دولت را به شدت و سرعت کاهش خواهیم داد و پروژه‌های جدید را آغاز نمی‌کنیم.

بهبودی، با بیان اینکه در گذشته و در موضوعات واگذاری دولت به وعده‌های خود به بخش خصوصی عمل نکرده است، تصریح کرد: باید اعتماد بخش خصوصی جلب شود تا فرآیند واگذاری‌ها تسریع یابد.

وی، با بیان اینکه با رقم‌های مصوب فعلی در بودجه، توازن منطقه‌ای رخ نمی‌دهد، تاکید کرد: بودجه استانی چقدر است که بخواهیم از آن، بخشی را هم به توازن اختصاص دهیم؟ باید اعتبارات کلان جهت اجرایی شدن آن ابلاغ شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.