تبریز؛

ضرورت ایفای نقش رسانه ها درترویج فرهنگ اهدا عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسانه ها را به ایفای نقش برتردرترویج فرهنگ اهداعضو دعوت کرد .

دکترعلی تقی زادیه درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛

با اعلام اینکه 1 هزارو 500 بیمار دیالیزی وصفاقی در آذربایجان شرقی تحت درمان هستند گفت :هرماه 25نفربه تعداد بیماران دیالیزی افزوده شده که تنها راه درمان این بیماران پیوند ازبیماران مرگ مغزی است.

وی با بیان اینکه اهدا اعضای بدن یک امر انسان دوستانه و خداپسندانه است و کمتر کسی می تواند اعضای بدن خود را اهدا کند از رسانه ها خواست با ترویج امر خداپسندانه اهدا عضو درنجات جان صدها بیمار دیالیزی دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند .

دکتر تقی زادیه همچنین گفت : دردوسال گذشته بیش از 20 بیمار دیالیزی از طریق اهدا عضو پیوند کلیه شدند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزانجام آزمایش های منظم و چکاب ها را در پیشگیری بیماریهای کلیوی و تشخیص زودهنگام کم کاری کلیه موثردانست چراکه با انجام ازمایشها ضمن تشخیص و درمان زود هنگام می توان سن دیالیز راحداقل به10 سال عقب برگرداند.

به گفته دکترتقی زادیه از سال 93 تاکنون 176 پیوند کلیه در آذربایجان شرقی انجام شده که 146 پیوند مربوط به سال 93 و 94 است و از مجموع 176 پیوند کلیه 23 پیوند مربوط به اهدا عضو از بیماران مرگ مغزی است .

وی افزایش 114تخت آی سی یو در بیمارستانها ،خریدتجهیزات پزشکی 110میلیارد تومانی وکم شدن 8درصد زایمانهای سزارین دربیمارستانها را از خدمات ارایه شده در 2سال گذشته اعلام کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار