وقتی آمریکایی‌ها از همدستان سعودی خود می‌ترسند!

وزارت خارجه آمریکا: تحت پیگرد قرار دادن عربستان برایمان خطرناک است!

مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند پیگیری اقدامات عربستان درخصوص حادثه یازده سپتامبر یک خطر امنیت ملی تلقی می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا: تحت پیگرد قرار دادن عربستان برایمان خطرناک است!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور اعلام کردند لایحه ای که به خانواده های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر اجازه می دهد عربستان سعودی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند، مورد مخالفت شماری از متحدان مهم آمریکا قرار گرفته است.
 
مقامات وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کردند این موضوع، یک خطر امنیت ملی تلقی می شود. این در حالی است که بسیاری از اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، حمایت قوی خود را از این لایحه اعلام کردند. این لایحه پیشتر در ماه مه به اتفاق آراء مورد تصویب سنا قرار گرفت، هر چند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تهدید به وتوی آن کرده است.
 
مقامات عربستان سعودی، به شدت مخالف این قانون هستند. برخی دولت های دیگر نیز تا کنون مخالفت هایی را با آن ابراز کرده اند. پارلمان هلند و یک تن از اعضای پارلمان انگلیس، از جمله مخالفان این قانون پیشنهادی هستند.
 
«ان پترسون» معاون امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه آمریکا و «برایان اگان» مشاور حقوقی این وزارتخانه نیز اعلام کردند تصویب چنین قانونی می تواند به تشکیل پرونده های قضایی علیه آمریکا منتهی و باعث کاهش همکاری های امنیتی و اطلاعاتی میان دولت ها شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
بلاخره برهمه کشور اشکار که که دولت امریکا ودولت سعود خائن برملت خود ومردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۵
معلوم است که خطرناک است !!!!! چون یک سناریوی مشرک بین بوش پسر . دولت تروریست سعودی بوده و هدف آن اشغال افغانستان و عراق بود که هردو توسط حکومت اشغالگر آمریکا در زمان بوش پسر انجام شد .
انتشار این ارواق یعنی تائید اشغالگر بودن و جنایتکار بودن و تروریست بودن حکومت آمریکا و متحد سعودی آن است .
آخرین اخبار