نکونام با ستاره‌ها در بهشت خداحافظی کرد + مصاحبه، فیلم و تصاویر

"کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال" کشورمان با حضور در مرکز نگهدای کودکان معلول مراسم خداحافظی‌اش از فوتبال را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه بازدید ستارگان ورزش و هنر کشورمان از موسسه خیریه بهشت امام رضا، لحظاتی قبل علی دایی سرمربی نفت تهران و احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل به این مجموعه آمدند.

 
گفتنی است پرویز ابوطالب، کریم باقری، جواد نکونام و آرین قاسمی مترجم کی روش هم ساعتی قبل به این مجموعه آمدند و ضمن بازدید از بهشت امام رضا با مسئولان این موسسه خیریه و کودکان بی سرپرست، گفت و گو و خوش و بش کردند.
 
نکونام با ستاره ها در بهشت خداحافظی کرد + مصاحبه و تصاویر
 
همچنین کودکان موسسه خیریه با پوشیدن پیراهن شماره شش جواد نکونام در تیم ملی در این مراسم حضور داشتند.
 
فردوسی پور: نکونام بهشت را برای اعلام خداحافظی انتخاب کرد
 
در ادامه حضور ستارگان فوتبال و ورزش کشورمان در بهشت امام رضا، لحظاتی قبل عادل فردوسی پور به این موسسه آمد.
 
وی درباره خداحافظی نکونام از فوتبال گفت: نکونام در جای خوبی خداحافظی خود از فوتبال خداحافظی کرد. در جایی که بزرگان چون دایی و باقری حضور دارند. با اقتداری که جواد در دوران بازی داشت، به طور حتم در مربی گری هم پیشرفت می کند.
 
عادل فردوسی پور درباره خاطرات خود از نکونام گفت:  شاید همیشه نکونام در فوتبال  100 نبود اما نمره اش همیشه بالای 80 بود. نکونام در دوران بازی گل های حساسی به ثمر رساند. گل جواد با پیراهن اوساسونا در دقیقه 120 را هرگز فراموش نمی کنم.
 
 
نکونام با ستاره ها در بهشت خداحافظی کرد + مصاحبه و تصاویر
 
وی ادامه داد: امیدوارم حالا که نکونام مظلومانه از فوتبال خداحافظی کرده دست کم فدراسیون مراسم باشکوهی برای کاپیتان تیم ملی برگزار کند.
 
نکونام: افتخار می کنم کنار دایی و باقری خداحافظی کردم
 
جواد نکونام درباره مراسم خداحافظی اش در یک موسسه خیریه بیان کرد: از حضور همه مهمانان و همچنین مسئولان موسسه بهشت امام رضا که اجازه داد من اینجا از فوتبال خداحافظی کنم.  دست تک تک افرادی که زحمت کشیدند را می بوسم.
 
وی افزود: باید  از پرویز ابوطالب که مسیر فوتبالی من را مشخص  کرد. تشکر کنم. اگر او و خانواده ام نبودند، فوتبالیست نمی شدم. افتخار می کنم که کنار بزرگانی چون دایی و باقری بازی کردم و حتی دایی مربی من بود. 
 
نکونام درباره این که برای وی بازی خداحافظی برگزار نشد، گفت : وقتی برای بزرگانی چون دایی ، باقری، مهدوی کیا و خیلی ها دیگر بازی خداحافظی نمی گذارند نیازی نیست برای من بازی خداحافظی بگذارند. احترامی که مردم به من می گذارند، ارزش بیشتری دارد.
 
نکونام با ستاره ها در بهشت خداحافظی کرد + مصاحبه و تصاویر
 
وی ادامه داد: به جز آرزوی موفقیت برای فوتبال کشور چیز دیگری نمی خواهم. از رسانه ها هم تشکر می کنم.
 
کاپیتان سابق تیم ملی در پایان اظهار کرد: مطمئنم اگر بزرگانی چون دایی و باقری در هنگام حضور در امارات از فوتبال خداحافظی می کردند آنجا برای دیدار خداحافظی شان تیمی چون آرژانتین رادعوت می کردند. 
 
جواد نکونام درباره توانایی خود برای ادامه بازی بیان کرد: آمادگی داشتم و هنوز هم می توانم بازی کنم. خوشحالم که به مسیر جدیدی وارد شدم و می خواهم در مربی گری موفق باشم. 
 
وی افزود: از منصور پورحیدری برای حضور در این مراسم دعوت کردم اما به دلیل شرایط جسمانی معذرت خواست.
 
نکونام با اشاره مجدد به حضور باقری و دایی در این مراسم، اظهار کرد: آنها افتخار فوتبال ایران هستند. دوست داشتم مهدوی کیا و هاشمیان هم در این مراسم شرکت می کردند اما شرایط اینجا طوری نبود که بخواهم فوتبالیست های زیادی را دعوت کنم.  یک بار دیگر ضمن تشکر از همه مربیانم دست آن ها را می بوسم و امیدوارم شاگرد خوبی بوده باشم.
 
دایی: شکل خداحافظی جواد به رفتارهای اجتماعی ما باز می گردد
 
علی دایی درباره مراسم خداحافظی جواد نکونام گفت: جواد مکان مقدسی را برای خداحافظی انتخاب کرد و این موضوع جای تبریک دارد. عادل فردوسی پور حرف خوبی زد همه چیز ما به هم می آید. این گونه خداحافظی کردن نکونام به رفتارهای اجتماعی ما باز می گردد.
 
نکونام با ستاره ها در بهشت خداحافظی کرد + مصاحبه و تصاویر
 
وی افزود: نکونام سال هاست که برای تیم ملی زحمت می کشد. برای دیدن بازی جواد در اوساسونا با شور و حرارت مقابل تلویزیون می نشستم.
 
دایی با اشاره به مراسم خداحافظی بازیکنان عربی بیان کرد: در زمان خداحافظی  بازیکنان در کشورهای عربی دیدید که چه اقداماتی را انجام می دهند اما ما به جای اینکه پشت هم باشیم به فکر تخریب هم هستیم.
 
وی ادامه داد: جواد جزو بهترین های فوتبال ما است. برایش در زندگی شخصی و مربی گری آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم وی اشتباهات امثال من را مرتکب نشود. نکونام قابلیت تبدیل شدن به یک مربی بزرگ را دارد. به هر حال ما دنبال این نیستیم که فردی از زحماتمان تشکر کند.
 
سرمربی نفت درباره خاطره خود از دوران بازی نکونام گفت: من همبازی جواد بودم. باید بگویم که یک بار برق او را گرفت. 
 
باقری: خداحافظی نکونام غریبانه نبود
 
کریم باقری درباره این که جواد نکونام به نوعی وارث پیراهن وی در تیم ملی است، گفت: نمی توان گفت: جواد نکونام وارث من بوده است. به هرحال هر شماره ای بارها در تیم ملی دست نفرات زیادی رسیده است. حضور در چنین جاهایی جای دوری نمی رود. امیدوارم مسوولان قدردان افراد زحمت کش این مملکت باشند.
 
وی افزود: امیدوارم نکونام موفقیت خود در دوران بازی گری را در مربی گری هم دنبال کند. وی می تواند تجربیات بازی خود در تیم ملی و اوساسونا را به جوانان هم انتقال دهد.
 
باقری درباره خاطرات خود از نکونام بیان کرد: خاطره خاصی در ذهنم نیست. اما در اردوها بیشتر کنار هم بودیم و جواد از ابتدای حضورش در تیم ملی، برای موفقیت تلاش زیادی می کرد.
 
وی درباره مکان خداحافظی نکونام گفت: جواد خداحافظی غریبانه ای نداشت زیرا جای بسیار خوبی را برای خداحافظی انتخاب کرد.
 
علیخانی: نکونام مربی بزرگی می شود
 
احسان علیخانی درباره خداحافظی جواد نکونام از فوتبال گفت: همواره خاطرات بازی های دایی ، باقری و نکونام را در تیم ملی به خاطر دارم. 
 
وی افزود: باید به نکونام آفرین گفت که با انجام 150 بازی ملی در چنین جایی از فوتبال خداحافظی می کند.
 
وی ادامه داد: مردم توقع دارند بازیکنی مثل نکونام در ورزشگاه آزادی از فوتبال خداحافظی کند. خیلی خوب است که فردی مثل نکونام می تواند دل مردم را شاد کند. تمام افرادی که اینجا حضور دارند فوتبالیست های تیم ملی بوده اند. 
 
تهیه کننده برنامه ماه عسل در پایان خاطر نشان کرد: تمام ما وظیفه داریم که به خوبی از زحمات نکونام تقدیر کنیم. جواد انتخاب فوق العاده ای برای مکان خداحافظی از فوتبال داشت و به نظرم به مربی فوق العاده ای تبدیل می شود.
 
ابوطالب: نکونام از بچگی شخصیت بازیکنی ملی پوش را داشت
 
پرویز ابوطالب سرمربی جواد نکونام در تیم ملی نوجوانان درباره خداحافظی این بازیکن از فوتبال گفت: خوشحالم که نکونام در  موسسه خیریه و مکانی مقدس از فوتبال خداحافظی کرد. من نوجوانان زیادی را از شهرستان ها برای تیم ملی نوجوانان انتخاب کردم و باید بگویم جواد از بچگی شخصیت بازیکن تیم ملی را داشت.
 
وی افزود: ناکامی تیم های پایه باید بررسی شود و بدانیم به چه دلایلی در نتیجه گیری ضعیف عمل کردیم.
 
 ابوطالب افزود: نکونام تمام استانداردهای فوتبال را می داند و مانند کریم باقری و علی دایی شخصیت بزرگی دارد.
 
وی با اشاره به ناکارآمدی مدیران فوتبال بیان کرد: فدارسیون فوتبال جزو معدود فدارسیون هایی است که در جهان ورزش قابلیت درآمد زایی دارد اما متاسفانه در فوتبال ما افرادی مسئولیت دارند که در عمرشان این ورزش را انجام نداده اند. البته این موضوع را به قصد تمسخر نمی گویم. 
 
سرمربی اسبق تیم های ملی پایه کشورمان درباره تاثیر مراسم های اینچنینی در پیشرفت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال تنها به 11 بازیکن محدود نمی شود. بلکه مساله یک کشور و آبروی آن مطرح است. امیدوارم این جلسات در نهایت به سود فوتبال ملی باشد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
مرد بااخلاق فوتبال ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
salam be tamame bozorgan in melato keshvar be khosos footbalistay azizemon aghay nekonam mochaker va ghadr danetonim
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۵
بسلامتی انشاءالله موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۵
ددمش گرم انشالله هرجاهستن موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۵
با این که پرسپولیسیم ولی از ته دل امیدوارم اقای نکونام موفق بشه چون خدایی کاپیتان خوبی برای تیم ملی بود دستش درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۶ تير ۱۳۹۵
درود به شرفت مرد.درود به بزرگان فوتبال این کشور که باهاشون زندگی کردیم.بهترین لحظات شادیمون رو اینا باعث شدن.مثل آقای دایی و باقری و نکونام و مهدوی کیا و آقای استیلی و....خیلی مردین بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ تير ۱۳۹۵
مرسی آقا جواد خسته نباشی واقعا واسه تیم ملی زحمت کشیدی انشاءالله بازم بتونی واسه کشورمون کارکنی درپناه حق موفق و پیروز و سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۵
اینهمه توجه به فوتبال کشور میشه آخرشم شاکی هستن که مظلومانه و خداحافظی کردند و به آنها نوجه نشده در حالی که به تیم ملی المپیاد ریاضی ایران هیچ توجهی نشد درحالیکخ همه مدال آوردند. اینها هم افتخار آفریدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۵
افربن