در نشست خبری در نیس؛

اولاند: پیش روی ما مبارزه‌ای طولانی قرار دارد/دشمن ما ضربه‌زدن به آزادیخواهان را ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور فرانسه بر ضرورت تداوم مبارزه جدی با دشمنان این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه در نشستی خبری در شهر نیس درباره حمله شب گذشته در این شهر که در آن فردی با کامیون جمعیت گردآمده برای جشن های روز ملی فرانسه را زیر گرفت گفت: پس از برگزاری نشستی با نخست وزیر و وزرای اصلی مرتبط با این ماجرا به نیس آمدیم تا به این اقدام غیر انسانی که در آن فردی از کامیونی برای کشتار مردم استفاده کرد، پاسخ دهیم.

علت اینکه چرا این حمله در شهر نیس صورت گرفت این است که این شهر در جهان شناخته شده و یکی از زیباترین شهرهای جهان است. و اینکه چرا حمله در روز چهاردهم ژوئیه انجام شد نیز آن است که این روز، روز آزادی است و این فرد این حمله تروریستی را برای آسیب زدن به فرانسه انجام داد.

وی افزود، امروز همراه با نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر امور اجتماعی و برخی نمایندگان پارلمان ابتدا سازماندهی امور کلی استان و شهر را مد نظر قرار دادیم تا از برقراری امنیت کامل اطمینان حاصل کنیم و از هرگونه اقدام دیگری از سوی همدستان احتمالی عامل حمله جلوگیری کنیم. 

اولاند با ابراز همدردی با خانواده قربانیان اعلام کرد به طور دقیق هشتاد و چهار نفر کشته شده اند و حدود پنجاه نفری هم در وضعیت بحرانی و بین مرگ و زندگی قرار دارند. در میان این قربانیان هم فرانسوی ها هستند و هم خارجی هایی از قاره های مختلف بوده اند. کودکان بسیاری در میان قربانیان هستند که همراه با خانواده های خود تنها برای شرکت در جشن آتش بازی و داشتن لحظاتی شاد و تقسیم خوشبختی های خود آمده بودند. اما قربانی ظلم و ستمگری فرد یا احتمالاً یک گروه شدند. 

وی با اشاره به دیدارش با مجروحان حمله نیس گفت آنان شاهد صحنه های هولناکی بوده اند و از این آسیب روانی همچنان رنج می برند. افرادی هم هستند که آسیب جسمی ندیده اند اما تا پایان عمر این صحنه های هولناکی را که شاهد بوده اند، همراه خود و در ذهن خود خواهند داشت. بسیاری از آنان به من گفتند که بعد از مدتی چیزی از زخم هایشان به خاطر نخواهند آورد اما همیشه صحنه اجساد تکه تکه شده را در مقابل چشم خود خواهند داشت. برای همین است که همه فرانسه باید همبستگی و انسجام خود را با قربانیان و نزدیکان وخانواده های آنان حفظ کند.

رئیس جمهور فرانسه با تأکید بر لزوم حفظ تعهد و انگیزه همه نیروهای امنیتی فرانسوی که در آمادگی کامل هستند، گفت آنان همه تلاش خود را برای محافظت کامل از برگزاری ایمن مراسم جشن و آتش بازی شب چهاردهم ژوئیه انجام دادند. همانطور که این کار را در جریان بازی های فوتبال جام ملت های اروپا انجام داده بودند و برای خنثی سازی حملات مرگبار تلاش کرده بودند. 

وی از اقدام نیروهای جوان پلیسی که موفق به کشتن عامل حمله شده و کشتار وی را متوقف کرده بودند، یادکرد و از مجموعه تلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی نظیر پلیس و ژاندارمری و بخش های اطلاعاتی و نیروهای امدادی و بیمارستانی در ماه های اخیر و پس از حملات ژانویه دو هزار و پانزده و نوامبر پاریس و سن-دنی تقدیر کرد و آنان را موجب افتخار فرانسه دانست. رئیس جمهور فرانسه از تلاش های بخش های بیمارستانی و پزشکان برای رسیدگی به مصدومان نیز قدردانی کرد.

اولاند افزود پیش روی ما مبارزه ای قرار دارد که طولانی خواهد بود. زیرا دشمنی داریم که به ضربه زدن به همه مردم و همه کشورهایی که آزادی را از اصول اساسی خود می دانند، ادامه خواهد داد. در این مبارزه باید روی تعهد نیروهای خود حساب کنیم. در ماه های اخیر با وزیر کشور اقدامات لازم برای افزایش کارآیی آنان که متأسفانه گاهی در گذشته کاهش یافته بود، صورت گرفته است. اما این اقدامات هنوز تمام نشده است و کارها برای حفظ هوشیاری و محافظت از مردم فرانسه ادامه دارد.

وی با تأکید بر لزوم قوی بودن در مقابل این حملات افزود، اکنون همه جهان به ما می نگرند و با عباراتی دوستانه و صمیمانه با ما ابراز همبستگی می کنند. آنان به این می اندیشند که ما کشوری قوی هستیم و قادریم بر همه آزمون ها فایق آییم. در این ماه های اخیر شاهد این آزمون ها بوده ایم و اکنون مثال زیبایی برای جهان شده ایم زیرا توانسته ایم وحدت و همبستگی خود را حفظ کنیم. 

وی افزود نقش و مسئولیت من متعهد ماندن به قول خودم برای محافظت از مردم فرانسه و تسلیم نشدن است که با بهره گیری از همه ابزارهای لازم صورت می گیرد. امروز هم با تکیه بر همین وحدت و همبستگی همگانی و قدرت در شهر نیس اعلام می کنم، قادر به غلبه بر کسانی هستیم که بد فرانسه را می خواهند و به فکر آسیب زدن به آن و تحمیل رنج و سختی به آن هستند. زیرا ما فرانسه متحد هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۵ تير ۱۳۹۵
من به جای آقای اولاند باشم ،حزب هایی که شیطان هستند آنها را از بین می برم
مرگ بر حزب سوسیالیس کومونیست صهیونیست یهودیان نازی منافق
آفرین واثن و. دورود بر دین مسیحی دین کاتولیک
خدا کونه در جنگ داخلی دین مسیح هان پیروز شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
جنگ داخلی یا از بین بردن مسلمانان با این گونه بهانه ها ، خودشان بانی این کشتارند اگر راست میگویند چرا راننده را زنده نگرفتن ، چرا در هیچ کدام از کشتارهای که در اروپا و امریکا صورت میگیرد عاملش بازداشت نمیشود نه این است که خودشان طراح و مجری اینگونه ترورهایند .
بله ناشناس مسیحی جنگ جنگ ادیان نیست هدف نابود کردن یک دین است با بهانه یا بی بهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۵
مرگ بر صهیونیسم فراماسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۵ تير ۱۳۹۵
آقای اولاند ، هنوز هم دیر نیست !!!! دست از آموزش و پرورش داعش در کشورتان و در اردن و سرزمین حجاز و جا های دیگر بردارید . !!!!
ملت فرانسه چوب بی خردی سیاستمدارن فرصت طلب و خائن به منافع اش را می خورند !!!!
همه فرانسوی های داعشی را از سوریه و عراق احضار کنید !!!! و دست از حمایت داعش بردارید !!!!!
دیگر در مسائل داخلی سایر کشرورها و بالاخص کشورهائی که شما در آنها سابقه استعمار و اسثمار داشته اید دخالت نکنید .
اگر شما ادعا کنید که رئیس حکومتی مثل سوریه که با رای قاطع مردم بر سر کار آمده است براندازی شود . !!!!
دیگران هم ( اتباع دولت خودتان ) مدعی برکناری شما که رئیس جمهور فرانسه هستید می شوند و همان کارهائی را که شما در سوریه انجام می دهید در کشورشما انجام می دهند .
اگر با خرد باشید به این نصایح انسانی عمل کنید ، در غیر این صورت هر اتفاق شومی در کشورتان ، عملا نتیجه سوء نیت و عمل کرد شماست !!!!!
آخرین اخبار