خشم رژیم سعودی و تغییر موضع ناگهانی یلدریم؛

عادل جبیر:آنکارا به سادگی نمی تواند به معارضان سوری خیانت کند/فروپاشی ترکیه در صورت کوچکترین اشتباه

ترکیه پس از سلسله ای سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ترکیه پس از سلسله ای سخنان مقامات این کشور درباره عادی سازی رابطه با سوریه، در برابر تهدیدهای بی سابقه عربستان تسلیم شد و سخنان خود را در این باره پس گرفت.

بر این اساس، عادل جبیر -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود، جان کری  و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «ترکیه به خوبی می داند قادر نیست به این سادگی به معارضین سوری خیانت کند».

وی از موضع ناگهانی بن علی یلدیرم، نخست وزیر ترکیه درباره عادی سازی رابطه با سوریه ابراز شگفتی کرد و افزود: «یلدریم به خوبی می داند ترکیه از سوی کردها در معرض تجزیه قرار دارد و ارتکاب هر گونه اشتباه از سوی آنکارا ، ترکیه را به طرف شکست و فروپاشی سوق خواهد داد».

جبیر گفت کشورش سفیر ترکیه در عربستان را برای توضیح پیرامون این موضوع فرا خوانده است؛ هر چند هنوز این خبر از سوی مقام های ترکیه رسما اعلام نشده است. 

پیس از اظهارات جبیر، نخست وزیر ترکیه بدون درنگ، وفاداری کشورش به عربستان را نشان داد و مدعی شد تا زمانی که حاکمان کنونی سوریه در قدرت بمانند، بحران سوریه راه حلی نخواهد داشت و خطر گروه های جهادی از میان نخواهد رفت.

این در حالی است که یلدریم، پس از پایان تنش ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه، ابراز اطمینان کرده بود که روابط کشورش با سوریه عادی خواهد شد. این اظهارات پرسش های زیادی را درباره علت تغییر موضع ترکیه ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
انشالله به زودی از این روزا و موارد برای عربستان .(اینا واقعا ببین چقدر نامرد هستند حتی برا نابودی دوستانشونم خط و نشون می دهند. ای ترکیه حقته حقته حقته )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۶ تير ۱۳۹۵
خاک برسر مملکتی که یه اشغال که معلوم نیست زنه یا مرد واسش تعیین تکلیف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۶ تير ۱۳۹۵
دولت وهابی سعودی و دولت نامسلمان اردوغان خائن هر دو محکوم به فروپاشی هستند
متاسفانه ترکیه بر خلاف شم اقتصادی شعور سیاسی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۵
عجب دو دوزه بازیه این اردوغان
شریک دزد و رفیق قافله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۵
ترکیه از رویای عثمانی حالا شده بازیچه سعودی ببین خفت تا کجا.هرکی با مقاومت در افتاده یکی یکی داره زرتش در میاد
آخرین اخبار