کری: آمریکا و روسیه در خصوص برداشتن گامهای مورد نیاز برای مقابله با جبهه النصره توافق کردند

وزیر خارجه آمریکا از توافق این کشور با روسیه برای مقابله با جبهه تروریستی النصره و آنچه نقض قوانین از سوی دولت سوریه می نامید، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود "سرگئی لاوروف" اعلام کرد آمریکا و روسیه در خصوص برداشتن گامهایی توافق کردند که در صورت اجرا، مشکلات مرتبط با نقض قوانین از سوی دولت سوریه و حملات جبهه النصره مرتفع خواهد شد.

کری در این نشست مطبوعاتی گفت: ما گامهای مشخصی را که در یک فهرست طولانی در خصوص آن به توافق رسیدیم، اعلام نخواهیم کرد؛ چرا که به دنبال موفقیت آن هستیم و به کار بیشتر برای پیروزی آن نیازمندیم.

وی در ادامه مدعی شد: من تأکید می کنم این ها، گامهایی مبتنی بر اعتماد نیست. این ها مسئولیت هایی پی در پی را برای تمامی طرف های درگیر با هدف توقف بمبارانهای کورکورانه ای که نیروهای اسد به اجرا در آوردند، و افزایش تلاش ها علیه جبهه النصره مشخص خواهد کرد.

سرگئی لاوروف نیز در این نشست اعلام کرد روسیه و آمریکا درباره مبارزه بی وقفه با داعش و جبهه النصره در سوریه به توافق رسیدند. لاوروف همچنین مذاکرات با وزیر خارجه آمریکا را فشرده توصیف کرد.

از سوی دیگر، جان کری، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد همچنان وقایع ترکیه را به سرعت پیگیری می کند. کری همچنین ابراز امیدواری کرد حل بحران ترکیه با حفظ صلح و ثبات و احترام به استمرار قدرت به سرانجام برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار