حافظ در آغاز معاملات رشد 73 هزار واحدی داشت

شاخص کل در جریان معاملات با رشد 17.70 واحدی عدد 73 هزار و 780 واحد را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در آغاز معاملات بازار امروز شاخص کل در ارتفاع 18.22واحدی ایستاد و با رشد 73 هزار و 781 واحد کار خود را آغاز کرد.
 
براین اساس ارزش کل معاملات از 3711 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 227 میلیون سهم طی 8 هزار نوبت معاملاتی بود.
 
نمادهایی که در بازار امروز بر شاخص تاثیر مثبت گذاشتند عبارتند از نمادهای وبصادر، فاراک، ومعادن، کنور و نمادهای خساپا، وبملت، فولاد بیشترین تاثیر منفی بر این شاخص را به همراه داشتند.
 
این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 30.30 رشد به عدد 13 هزار و672  واحد رسید.  
 
شاخص کل فرابورس در آغاز معاملات با 2.60 واحد رشد به عدد 769 هزار و 50 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 59 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 21 میلیون سهم طی2 هزار نوبت معاملاتی بود.


***رشد آرام شاخص کل بورس در معاملات امروز

 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل در جریان معاملات با رشد 17.70 واحدی عدد 73 هزار و 780 واحد را تجربه کرد. 
 
براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 668 میلیون سهم طی 38 هزار نوبت معاملاتی بود. 
 
نمادهایی که در بازار امروز بر شاخص تاثیر مثبت گذاشتند عبارتند از نمادهای کچاد، همراه، ومعادن، فولاد و نماد خساپا، وبملت، رمپنا بیشترین تاثیر منفی بر این شاخص را به همراه داشتند. 
 
این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 29.40 رشد به عدد 13 هزار و671  واحد رسید.  
  
شاخص کل فرابورس در جریان معاملات با 3.60 واحد رشد به عدد 770 هزار و 50 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 280میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 96 میلیون سهم طی12 هزار نوبت معاملاتی بود. 

***چه موضوعاتی بورس را تکان داد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل در پایان معاملات با رشد 105.11 واحدی عدد 73 هزار و 868 واحد را تجربه کرد. 
 
براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 957 میلیون سهم طی 59 هزار نوبت معاملاتی بود. 
 
نمادهایی که در بازار امروز بر شاخص تاثیر مثبت گذاشتند عبارتند از نمادهای شبندر، کچاد، شپنا، همراه، ومعادن، پارسان و نماد خساپا بیشترین تاثیر منفی بر این شاخص را به همراه داشتند. 
 
این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با 16.49 رشد به عدد 13 هزار و658  واحد رسید.  
  
شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با 3.90 واحد رشد به عدد 770 هزار و 80 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی ازدست به دست شدن 1 میلیارد سهم طی23  هزار نوبت معاملاتی بود. 
 

***بحران ترکیه نتوانست بر بازار بورس تاثیر گذارد


همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار بورس امروز گفت: پالایشگاه بندرعباس، سنگ آهن چادرملو، پالایشگاه سحان، شرکت همراه اول، سرمایه معادن و فلزات و هولدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را برروی بازار داشتند این درحالیست که شرکت سایپا بیشترین تاثیرمنفی را برروی بازار داشت. 

وی در پاسخ به این پرسش که سالگرد برجام تاثیری در روند بازار سرمایه خواهد داشت یا نه، اظهار کرد: برجام، یک فرآیند طولانی است به عبارتی بازگشت شرایط از تحریم ها، نیازمند زمان است چرا که در بخش هایی همچون فروش نفت و تاحدی بانکداری گشایش هایی صورت گرفته اما هنوز رکود سنگینی بر  اقتصاد کشور حکمفرماست.
 
این کارشناس بورس در  پایان اظهار داشت: بحران ترکیه تاثیر چندانی بر بازار بورس نخواهد داشت چرا که در حال حاضر مرز بسته شده و صادرات کالاهای ایران به ترکیه متوقف شده است. 



 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار