ترسیم نقشه استراتژیک حمل و نقل با حمایت معاونت علمی فناوری

مدیر طرح پژوهشی خودرو های الکترونیکی گفت: نقشه استراتژیک حمل و نقل با حمایت معاونت علمی فناوری با هدف کاهش آلودگی انجام شده است.

 محمد معینی مدیر طرح پژوهشی خودرو های الکترونیکی در گفت و گو با به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تهیه نقشه جامع برای خودروهای الکترونیکی اظهار داشت:  لزوم تحول در بخش حمل و نقل با توجه به افزایش نگرانی‌های مرتبط با امنیت انرژی و آلودگی هوا از سویی و تکامل فنآوری‌های وسايل نقليه‌اي كه آلودگي كمتري را به محيط زيست تحميل مي‌كنند.

وی ادامه داد: دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر در صنعت حمل و نقل الکتریکی، مرتفع‌سازی چالش‌های مرتبط با آن در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هایی که فراهم می‌آورد، همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بلندمدت است. 

معینی یاد آور شد: نقشه راه با تبیین ابعاد مختلف چشم‌انداز موردنظر، تعیین چالش‌های پیشرو، شناسایی استعدادهای بالقوه و پیشنهاد راه‌حل‌های گوناگون، یک چارچوب جامع و اولویت‌بندی زمانی برای پیشبرد و نظارت بر تکامل چشم اندازهای فنی، اقتصادی و اجتماعی خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. 

وی در خصوص تعیین مسیر حرکت استراتژیک و اطمینان از توسعه، رشد و بکارگیری خودروهای الکتریکی ، گفت: نبود یک استراتژی مدون و جامع برای صنعت خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایران سبب که روند توسعه این نوع فناوری‌های بخش حمل و نقل از آینده روشن و هدفمندی برخوردار نباشد.

وی گفت: این پروژه قصد دارد با بکارگیری توانایی تمامی ذینفعان در موضوع خودروهای الکتریکی و هیبریدی به این سوال اساسی پاسخ دهد که چگونه می‌بایستی به سمت ساخت، توسعه، تجاری سازی و استفاده گسترده از این فناوری گام برداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار