گاردین: فرانسه همچنان در شوک حملات تروریستی

گاردین با انتشار مطلبی به شوک ناشی از حمله تروریستی در نیس فرانسه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان گاردین در مطلبی نوشت: پنجشنبه شب، «پرومناد دز آنگله» در شهر نیس فرانسه شاهد کشتار گروهی از مردم بود که برای تماشای جشن آتش بازی «روز باستیل» گرد آمده بودند. هزاران نفر از مردم شهر نیس در «پرومناد دز آنگله» گرد هم آمده بودند تا روز ملی فرانسه را جشن بگیرند که یک راننده کامیون با هجوم به اجتماع تماشاگران، 84 نفر از مردم بی گناه را کشت. تعداد زیادی از کشته ها، کودک بودند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله مرگبار در شهر نیس را برعهده گرفته است. این سومین حمله تروریستی در 18 ماه اخیر در فرانسه است. در حال حاضر، همه فرانسوی ها در هر لحظه خود را در معرض حملات تروریستی می بینند: از روزنامه نگاران و هواداران فوتبال گرفته تا یهودیان فرانسه.

هم اکنون، نیروهای امنیتی و پلیس در جای جای فرانسه مستقر هستند و اوضاع را تحت کنترل گرفته اند. همچنین به منظور جلوگیری از هرگونه سوء قصد به جان نویسندگان، فیلسوفان و دانشمندان فرانسوی، برخی از آنها تحت حفاظت 24 ساعته قرار دارند. با این وجود، مردم فرانسه همچنان در شوک حملات تروریستی در این کشور هستند.

مردم فرانسه از پایان بی دردسر مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا در هفته گذشته خوشحال بودند؛ اما خوشحالی آنها دوام چندانی نداشت.

فرانسوا اولاند نیز حالت فوق العاده در فرانسه را تا سه ماه دیگر تمدید کرد. همچنین نیروهای ذخیره و بازنشسته پلیس برای کنترل بیشتر اوضاع به کار گرفته شدند.

در انتهای این مطلب آمده است: گروه تروریستی داعش، مروج افکار انحرافی و عامل حملات تروریستی در سراسر جهان است. امید است هر چه زودتر این گروه تروریستی به دست خود نابود شود. با این حال، فرانسه نباید منتظر آن روز بماند؛ باید خود دست به کار شود. مردم فرانسه باید در برابر تروریسم و ایدئولوژی و افکار انحرافی به پا خیزند. باید همه فرانسوی ها برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار