تا پایان فروردین ماه سال جاری مبلغ 228 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغالزایی توسط کمیته امداد خراسان شمالی جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل کمیته امداد استان گفت: طبق بند "ج" تبصره 16 قانون بودجه سال 1394، مبلغ 217 میلیارد ریال توسط سرپرستی بانکهای عامل به شعب تحت امر این استان ابلاغ شد که این نهاد موفق شد بیش از 105درصد از اعتبارات اشتغال اختصاص یافته به بانک ها را جذب کند.

عباس اهرابی گفت: البته این میزان تسهیلات به بیش از یک هزار و 572 نیازمند جویای کار استان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو هزار طرح اشتغال با اعتباری افزون بر 251 میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان اجرا شده است، افزود: از این تعداد 388 طرح از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و 487 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و 9 طرح نیز از محل صندوق توسعه ملی و120طرح نیز به صورت تلفیقی می باشد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد یک شغل در کمیته امداد به طور میانگین چهار نفر مشغول به کار می‌شوند،اظهار کرد:هم اکنون این نهاد دارای حدود 13هزار طرح فعال اشتغال در بخش پرورش ونگهدای حیوانات وپرندگان،خدمات اداری وفنی مهندسی،صنایع دستی،فعالیت های صنفی وصنعتی،فعالیت ها خدماتی وکشاورزی ،باغداری و سایر است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت:در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال هستند و انتظار می رود با دادن تسهیلات به افراد نیازمند شاهد خودکفا شدن خانواده های تحت پوشش این نهاد باشیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.