سمنان؛

واریز 40درصد طلب گندم کاران استان

از 30مرکز موجود در استان 23 واحددر شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی کار خرید گندم را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،منوچهری مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: از آغاز خرید تا کنون بیش از 74هزار تن گندم به ارزش بیش از 949 میلیارد ریال در قالب حدود 11 هزار محموله به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.
منوچهری با اشاره به موجودي 99 هزار و 563 تني گندم در مراكز ذخيره‌سازي این استان، ظرفيت ذخيره‌سازي گندم استان را 280 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: پيش‌بيني مي‌شود امسال حدود 85هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان این استان در شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان خريداري شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در خصوص پرداخت طلب گندمکاران این استان اظهار کرد: تاكنون بابت خريد 74 هزار تن گندم خریداری‌شده گندمکاران این استان، بیش از 40درصد از وجوه گندم‌های خریداری شده به حساب كشاورزان واريز شده است.
این مقام مسئول با اشاره به لزوم پرداخت بهای خرید گندم‌های مازاد کشاورزان در این استان، ادامه داد: ماباقی طلب کشاورزان به تدریج و ظرف روزهای آتی پرداخت می‌شود.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پایان کار خرید تضمینی گندم در غرب این استان خبر داد و افزود: عمده گندم تولیدی این استان که هنوز تحویل مراکز خرید نشده مربوط به کشاورزان شرق استان است.
منوچهری با اشاره به امکان عدم موفقیت برخی کشاورزان در تحویل محصول امسال خود، تصریح کرد: امکان خرید تضمینی گندم در همه مناطق این استان همچنان وجود دارد.
وی سطح زیرکشت گندم در این استان را بالغ بر 34 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: برآورد کارشناسان این بخش حکایت از تولید 111 هزار تن گندم در استان سمنان دارد.
این مقام مسئول با اشاره به برآورد خرید بیش از 85 هزار تن گندم از گندمکاران این استان در سال جاری یادآوری کرد: سال گذشته 72 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان سطح استان خریداری و ذخیره‌سازی شد.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: گندم ، طلب ، واریز ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.