رکورد کوچکترین دستگاه ام آر آی جهان شکسته شد+ تصاویر

دانشمندان موفق به طراحی و ساخت دستگاه ام آر آی در مقیاس نانو شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت تخصصی فیزیک با نام "فیز دات اُ آر جی"؛  رسیدن به فناوری تزریق جدید مغناطیسی به داخل هسته با نام اختصاری " NMR" به دانشمندان این فرصت را داده است تا ابزارهای فیزیکی شناخت بنیادین هسته را ارتقاء بخشند. این دستاورد جدید به تحقیقات علمی پزشکی کمک بسیاری خواهد کرد به عنوان مثال پروتئین موجود در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر به راحتی از سوی پزشکان قابل شناسایی و مطالعه خواهد بود.

رکورد کوچکترین دستگاه ام آر آی جهان شکسته شد+ تصاویر

این گزارش در ادامه می‌افزاید، اگر شما دچار جراحت در ناحیه زانو شوید، دستگاه ام آر آی در مقیاس نانو می‌تواند به راحتی اصل و ریشه مشکل را شناسایی و بهترین راهکار را برای درمان ان بیابد. هسته‌های اتمی بدن دارای بار الکتریکی و چرخش به دور خود هستند، درست مانند یک میدان الکترونیکی کوچک، آنها هم میدان مغناطیسی دارند. با قرار دادن زانو در یک میدان مغناطیسی یکنواخت، هسته‌های قرار گرفته در یک خط دارای محور چرخشی یکسان خواهند شد. سپس به محور چرخش اتم‌ها تلنگر می‌زند.کوچکترین دستگاه ام آر آی جهان امواج مغناطیسی خاصی از میان زانو عبور می‌دهد. با قطع کردن سیگنال، هسته‌هایی که حرکت محور آنها برنامه ریزی و کنترل شده بود، تحریک می‌شوند. امواج متصاعد شده از اتم‌ها به پزشکان محل دقیق نارسایی را نشان می‌دهد و پنهان‌ترین زوایای مشکل زانوی بیمار نیز از دید پزشک دور نمی‌ماند.

در تصویر زیر دستگاه ام آر آی به رنگ بنفش نشان داده شده است تا قابل تشخیص باشد. رشته‌ای فوق نازک ( در مقیاس نانو) به محل مورد نظر از بدن بیمار فرستاده می‌شود. در بخش انتهایی این رشته کوچکترین دستگاه ام آر آی جهان گنجانده شده است که فقط از طریق ارسال و دریافت امواج مغناطیسی تصویری واضح از درون بدن به پزشک ارائه می‌دهد.

رکورد کوچکترین دستگاه ام آر آی جهان شکسته شد+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار