بیرجند؛

افتتاح ساختمان مرکزجامع توانبخشی سالمندان بیرجند

ساختمان جدید مرکزجامع توانبخشی سالمندان امداد کیمیای بیرجند در پنجمین روز از هفته بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار و فعالیت در بهزیستی،بسیار مقدس و ارزشمند بوده و انجام امورمربوط به معلولان و نیازمندان در جامعه از قداست بالایی برخوردار است ، گفت: آموزش،آگاه سازی و فرهنگ سازی خانواده ها جهت کاهش نرخ معلولیت ها و آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد بهزیستی است.

عزیزی با اشاره به اینکه کارو خدمت در بهزیستی یک عمل بسیار ارزشمندی است که برکات و اثرات فراوانی به دنبال دارد ، افزود: خدمت باید صادقانه و با نیت خیر صورت بگیردکه به طوریقین،اجرو مزد بالایی به همراه دارد.

وی سرانه ای که در کشور برای معلولان تعریف شده را بسیار ناچیز دانست و اضافه کرد: موسسات مردم نهاد و جامعه خیرین می توانند یاری رسان خوبی برای بهزیستی در این زمینه باشند.

وی مددجویان بهزیستی را به عنوان آسیب پذیرترین افراد جامعه یاد کرد ، وگفت: در مراکزی که سالمندان نگهداری می شوند و یا سایرمراکز معلول پذیر تحت نظارت سازمان بهزیستی؛ تقریبا ما آورده ای از سمت مددجویان این سازمان در حوزه های مختلف نداریم.

 عزیزی گفت: اگرچه حل مشکلات معلولان و مددجویان بهزیستی شاید به دست یک ارگان حل نشود آنچه مهم است آن است که باید همه دستگاه ها و افراد، دست در دست هم داده و گوشه ای از بار مشکلات این بزرگواران را عهده دارشوند.

انتهای پیام /غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.