کنسرت تئاتر «یرما» در عمارت مسعودیه اجرا می‌شود

تلفیق موسیقی با تئاتر و اجرای کنسرت تئاتر در نمایش «یرما» با حضور خوانندگانی چون احمد قائد و همراهی هانا کامکار تماشاگر را شگفت زده خواهد کرد.

اشکان صادقی کارگردان نمایش «یرما» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه مدتی است نمایش ما هم در گیر و دار دعواهای عمارت مسعودیه قرار گرفته. حالا قرار است به زودی اجرایمان را در عمارت مسعودیه شروع کنیم. البته مدیر سالن عمارت مسعودیه وعده کرده که اجرایمان عقب نخواهد افتاد و در زمان مشخص شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: بارها کارگردان های مختلف  نمایشنامه «یرما» نوشته  لورکا را اجرا کردند و تقریبا همه اجراها شبیه به هم بودند اما ما در این اجرای با موسیقی بیشتر تفاوتهایی نسبت به اجراهای دیگر در سالهای گذشته ایجاد کردیم. به نوعی این اجرا کنسرت تئاتر خواهد بود.
 
صادقی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ایده‌ این اثر گفت: من از سالها قبل دوست داشتم، این نمایشنامه را اجرا کنم که حالا با تلفیق موسیقی در این اثر و ایجاد تغییراتی آن را به مرحله اجرا رساندیم.

وی افزود: در این نمایش دو سه، قطعه از یک خواننده‌ اسپانیایی اجرا می‌شود و هانا کامکار و احمد قائد هم روی آن به اسپانیایی می‌خوانند. در واقع این تلفیق موسیقی تماشاگر را شگفت زده خواهد کرد. همچنین احمد قائد یکی از خواننده‌های فوق‌العاده جنوبی است که برای اجرای کار ما به تهران آمده است.

صادقی بیان کرد: در این نمایش دکور نداریم و به نوعی اتفاقات پشت صحنه هم روبروی تماشاگر رخ می‌دهد. در کل ما پشت صحنه‌ای هم نداریم و گریم و همه کارها در مقابل تماشاگر انجام می شود و کار کارگاهی اجرا می شود.
 
به گفته وی نگار عابدی، فرهاد جم، آتیه جاوید، پرنده علایی و الهام شکیب بازیگران این اثر هستند که تا 29 مردادماه از ساعت 20:30 در تماشاخانه مسعودیه اجرا خواهد شد.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از :‌

مدیر تولید: حسن جودکی، دستیار کارگردان: علی نصر، موسیقی: عماد اجلال، هانا کامکار و احمد قائد، طراح لباس: وحید اریان، طراح حرکت: امیر امیری، طراح گریم: وحید اریان، طراح پوستر و بروشور: معین شافعی، عکاس: رضا قاضیانی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: مریم شریعتی و تبلیغات مجازی: گروه هنری پژواک.

در این نمایش که نوشته لورکا شاعر و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی است، «یرما» زنی روستایی است که بعد از ازدواج در آرزوی بچه‌دار شدن است، اما همسرش «خوآن» توانایی بچه‌دار شدن ندارد. در این بین رازی از «یرما» پوشیده مانده است و ...




انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی دنبال آهنگ اسپانیایه هستم ک تو تبلیغش پخش میکنن
آخرین اخبار