شیراز؛

تصویب کارشناسی ارشد آموزش فلسفه به كودكان در دانشگاه شیراز

كارشناسي ارشد " آموزش فلسفه به كودكان " در جلسه شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به تصويب رسيد.

تصویب کارشناسی ارشد آموزش فلسفه به كودكان در دانشگاه شیراز
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شيراز با اعلام اين خبر گفت: با هدف تسهيل برنامه فلسفه براي كودكان و نظريه پردازي اين حوزه ؛رشته فلسفه براي كودكان با پيشنهاد سرفصل دروس از سوي دانشگاه شيراز و دانشگاه خوارزمي پيگيري و تصويب شد.
دكتر بابك شمشيري، افزود: از حدود 4 سال قبل بازنگري دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري در بخش مباني تعليم و تربيت دانشگاه شيراز صورت گرفت و بر اساس آن برنامه درسي فلسفه براي كودكان در دانشكده و دانشگاه تنظيم شد و براي تصويب به تهران ارسال شد
وی ايجاد اين رشته را فرصت مناسبي براي مطالعات عميق تر و گسترش نظريه پردازي در حوزه كودكان برشمرد و اظهار داشت : با توجه به استقبال خانواده ها ، اميد آن مي رود كه اين آموزش ها تاثير بسزايي در جامعه بگذارد و بستر مناسبي را براي توسعه همه جانبه و پايدار فراهم نمايد.
رئيس مركز مطالعـات ادبيـات كودك دانشگاه شيراز هم با اشاره به تصويب كارشناسي ارشد فلسفه براي كودكان گفت : وقتي معرفتي بتواند دانشگاه را فتح كند؛ آنگاه به رسميت شناخته مي شود و اقتدار مي يابد.
مرتضي خسرونژاد پرورش تفكر فلسفي كودكان را زيرساخت تفكر خلاق، تفكر انتقادي ، تفكر حل مسئله و ساير تفكرها توصيف كرد و گفت : از اين جهت بايد به تفكر فلسفي در پرورش تفكر كودكان توجه ويژه شود.
استاد بخش مباني تعليم و تربيت دانشگاه شيراز اظهار اميدواري كرد در آينده پژوهشكده مطالعات كودك در دانشگاه شيراز راه اندازي شود و اساتيد و دانشجويان رشته هاي مختلف از جمله علوم تربيتي، روان شناسي، جامعه شناسي، ادبيات فارسي به صورت ميان رشته اي به تحقيق و پژوهش بپردازند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار