اهواز؛

جایگاه شانزدهم خوزستان در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

خوزستان دارای شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه شانزدهم کشوری است.

جایگاه شانزدهم خوزستان در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: مطمئنا ایجاد انگیزه و حمایت از کلیه فعالان حوزه ICT می‌تواند موجبات توسعه و رشد این حوزه‌ها را در استان فراهم کند.

علی صالح نساج افزود: اقتصاد مقاومتی با فناوری‌های نوین و در راس آن ICT  و  ITتحقق می‌یابد زیرا فناوری‌های  ICT و IT هم به صورت مستقل و هم به صورت زیربنایی سایر فناوری‌ها را می‌تواند با رشد مواجه کند. بازار  ICTاکنون دارای رشدی بسیار سریع است و با راهبری و هدایت حداکثری از طریق بخش خصوصی می‌توان از این فرصت در جهت افزایش اشتغالزایی، رونق کسب و کارهای نوین و ارتقای رفاه حال مردم و جلب رضایت مردم استفاده کرد.

صالح نساج تصریح کرد: جوانان و بخش خصوصی دو عامل بسیار موثر در شکوفایی حوزه ICT هستند و با حضور این دو عامل می‌توان شاهد رشد روز افزون حوزه  ICT شد. خوزستان جزو استان‌های استراتژیک کشور است و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های خوزستان می‌توان رونقی در حوزه ICT چه در بخش توسعه صادرات محصولات ‌با کیفیت بومی و چه در جهت توسعه فناوری در این حوزه ایجاد کرد. حوزه ICT می‌تواند بازویی توانمندساز و پیشران در جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه باشد و موجب خلق ثروت و رضایتمندی مردم باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه ریزی جهت پیشبرد برنامه ششم توسعه، پیشبرد برنامه‌های اقتصادی ملی در سطح استان، افزایش سطح امنیت فضای سایبری، برگزاری جلسات جهت حمایت از توسعه کسب و کارهای دیجیتال، پیگیری امور مربوط به توسعه دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک، تلاش در جهت افزایش سهم تولید محتوای بومی استان و تلاش جهت فعال سازی مراکز شتاب دهنده کسب و کار دیجیتال را بخشی از وظایف خود دانست.

علی صالح نساج بیان داشت: همچنین در راستای حمایت از برگزاری رویدادهای استارتاپ در استان، طرح فرآفرین با همکاری جهاد دانشگاهی در شهریور ماه برگزار خواهد شد و ارتقای شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعمال نظارت و کنترل بر نحوه ارائه خدمات در حوزه  ICT از دیگر وظایف این اداره کل می‌باشد.

صالح نساج اظهار کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و اهتمام دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 6 پروژه کار خود را شروع کرده و ما فراخور این پروژه‌ها با توجه به قابلیت‌های استان پروژه‌هایی را تعریف کردیم که بهره‌مندی از خدمات شتاب دهنده‌ها در جهت توسعه کسب و کار، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان به منظور استعدادیابی و حمایت از نیروهای جوان و فارغ التحصیلان، حمایت از پروژه‌های در دست اقدام مرکز آپا، برگزاری همایش‌های استارتاپ و دعوت از خلاقان حوزه ICT و افزایش سطح دسترسی کاربران به شبکه ملی و افزایش سهم پهنای باند مرکز داده استان در برنامه های کاری ما قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با ابراز امیدواری از راه‌اندازی یک دیتاسنتر خصوصی در استان، گفت: تکمیل پوشش خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت در سراسر استان به ویژه در مناطق مرزی و نقاطی که رومینگ ناخواسته اتفاق می‌افتد، ارائه خدمات اینترنت به روستاها که توسط شرکت"های‌وب" در حال پیگیری است، توسعه گردشگری الکترونیک و تورهای مجازی، توسعه مراکز داده و اتصال ادارات دولتی و خصوصی به این شبکه و در نهایت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از دیگر برنامه‌های این اداره می‌باشد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جهت حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی و بازی‌های رایانه‌ای، با شرکتی بومی در استان جلسه داشتیم و مقرر شد با چند شرکت قراردادهایی منعقد کنیم که مطمئنا موجب رشد و توسعه محصولات این شرکت‌ها خواهد شد.

صالح نساج عنوان کرد: بر اساس آمارها شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در رتبه شانزدهم در سطح کشور قرار دارد. همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 24 درصد است و میانگین کشوری 40 درصد است که باید دستیابی به میانگین کشوری در برنامه مخابرات قرار گیرد. از نظر ضریب نفوذ خطوط ارتباطی سیار اپراتور همراه اول در رتبه 5 کشوری و اپراتور ایرانسل در رتبه 6 کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.