مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد؛

مسائل مالی و سلامت اداری خط قرمز سازمان تامین اجتماعی

نوربخش گفت: مسائل مالی و سلامت اداری خط قرمز سازمان تامین اجتماعی است و مدیران این سازمان باید پاسخگو باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سید تقی نوربخش در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: در سال ۹۵ ماهانه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده که رقم آن یک و نیم برابر پرداختی ها بابت یارانه ها است که در این میان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری، ۲۱۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان خرید خدمات درمانی و ۴۰۰ میلیارد تومان در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود.

وی تصریح کرد: ۱۸ قانون بدون منبع در دولت یا مجلس گذشته به تصویب رسیده که از جمله آن می توان به مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد که بار مالی بسیاری را بر دوش دولت نهاده است، ضمن اینکه تعدیل نیروی انسانی، خرید خدمت و معافیت های قانونی از جمله دیگر این موارد است.

نوربخش ادامه داد: برای اجرای قانون همسان سازی که یک تبصره بودجه ای در دولت گذشته است ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بار مالی بر سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است که چندین برابر فیش های حقوقی تبعات دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیران سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشند و به جرات می گوییم این سازمان حیاط خلوت هیچ گروه و یا باندی نیست ضمن اینکه خط قرمز ما مسائل مالی و سلامت ادرای است.

وی بیان کرد: در موضوع مشاغل سخت و زیان آور با فعالان اقتصادی هم فکر هستیم و به همین دلیل با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست ۱۲۰۰ گانه مشاغل سخت و زیان آور به ۱۳ ردیف کاهش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار